Inauguració M’expliques

Fa pocs dies us explicàvem que els nostres alumnes i les nostres alumnes ja estaven enllestint tots els dibuixos i les cartes per entregar als avis i àvies residents i per fi ha arribat el moment. Avui hem anat a la Residència per fer entrega de totes les cartes i per inaugurar l’exposició amb els relats i els dibuixos. Ha estat un moment especial i fantàstic. La canalla tenia moltes ganes de conèixer als residents, posar cara a les persones que havien escrit aquells relats i vivències tan personals. Han pogut conversar, intercanviar opinions i compartir una estona.

Ens enduem d’aquesta activitat un record per sempre i un aprenentatge valuós en el respecte, la convivència intergeneracional i valors que ens serviran per sempre. Totes les històries que hem llegit són magnífiques i úniques, a l’igual que els dibuixos. Hem après com vivien els avis i àvies, com van viure la Guerra, la post-guerra, el naixement dels fills o dels nets, els viatges, etc.

Aquest ha estat un projecte intens, emocionant i enriquidor per tots els que hi hem participat. Seguirem col·laborant en activitats amb la Residència perquè creiem que són molt positives per tots i totes.

Donar les gràcies a tot el personal de la Residència de les Escoles perquè fer el recull de 60 textos segur que no ha estat fàcil. També a Norma Pujol, regidora de Joventut, per assistir en representació de l’ajuntament a l’acte inaugural. A Radio Flix i a TV3 per fer-se ressò de la noticia. Però el reconeixement més gran és per totes les àvies i els avis, i per tots els nens i nenes de Cicle Superior de la nostra escola per fer que tot plegat fos tan meravellós.

A tothom que li interessi pot visitar l’exposició a la Residència ja que estarà oberta al públic.

1. Ariadna Benet

M’ha agradat fer aquest treball i el que més em va agradar va ser que vaig poder parlar amb l’àvia a la que jo li havia fet el dibuix. En fi em va agradar moltíssim.

2. Marc M.C

A mi em va agradar molt la sortida a la residència d’avis per fer la inauguració. Va ser una experiència molt bonica que nosaltres, els més petits del poble poguéssim fer una activitat als més grans del poble.
    A mi el que més em va agradar va ser conèixer els avis i el pica-pica.

3. Joan-Ramon Ferrús Terré

Com a Director felicito tot l’equip, alumnat i mestres de l’escola, avis, avies i personal de la Residència “Les Escoles” de Flix, per la feina que heu fet, i vull aprofitar aquestes línies per encoratjar-vos a continuar!

4. Montserrat Estela Carreras

He trobat un projecte molt engrescador per als dos col·lectius, alumnes i iaios. Només crec que caldria treballar amb més detall i delicadesa el tema de la mort, les malalties de pèrdua de memòria i altres qüestions als quals potser alguns nens i nenes encara no s’han hagut d’enfrontar i que en este projecte s’han trobat.