Cap nen, cap nena de la nostra escola sense sortides

Actualment la nostra escola té al voltant d’una cinquantena d’alumnes becats pel Consell Comarcal. Podríem dir que 1 de 5 alumnes de la nostra escola tenen problemes econòmics greus i, majoritàriament, aquesta és la causa de que quan es va d’excursió hagin de quedar-se a l’escola.

Mentre l’escola, arran de la seva participació en programes especials, va tenir aportacions econòmiques extres es van anar cobrint aquesta necessitat. En tancar-se l’aixeta, va haver qui, amb ganes o sense ganes es va tenir que quedar sense sortida.

Es va demanar a l’AMPA que destines alguna part del seu pressupost a ajut social topant amb dos problemes. El primer, que l’AMPA no és una associació massa solvent. El segon, que veus crítiques no veien qmb bons ulls que amb seus diners s’haguessin de cobrir aquests tipus de necessitats.

A tot això, hi haurà qui recordarà que la darrera vaga que va fer el professorat de la nostra escola va estar prou peculiar, el professorat va assistir a l’escola, l’alumnat no va venir i els diners que li haurien estat descomptats pel Departament es van lliurar a l’AMPA, qui sempre va dir que els destinarien a allò que el professorat determines i, el professorat va decidir dedicar-los a finançar sortides d’alumnat amb necessitats econòmiques greus. Es va fer i es van acabar.

Des d’aleshores rondava la idea d’organitzar alguna campanya de recollida de diners destinats a que ningú es quedés sense sortides per raons econòmiques. Una campanya que dotés l’AMPA d’uns diners donats per unes famílies, perquè elles sí, elles volen que es dediquin a aquesta finalitat concreta, perquè elles volen que ningú és quedi sense excursió per problemes econòmics.

Aquest curs l’AMPA ha organitzat la rifa d’una Cistella Solidària i, quan encara no s’havien posat els números a la venda, m’he sentit un altre cop orgullós de la nostra escola perquè la canalla ha vingut a preguntar on podien comprar números. Tothom que tingui interès a adquirir tires de números al preu d’1€ ho pot fer a través de les membres de la Junta de l’AMPA, dels delegats i delegades de classe de l’AMPA o a la mateixa secretaria del centre.

La canalla que no va a d’excursió, de gran no recordarà si els seus pares tenien mòbil, si anaven de tant en tant al bar, si li deien que no podien perquè havien d’ajudar la família o que feien pot per intentar anar-la a veure quan es pogués. La canalla que no va d’excursió no recordarà que el papa avui no treballava, demà tampoc i el dia que ho feia era a preu de misèria i en negre perquè l’amo no el vol assegurar. La canalla que no va d’excursió de gran recordarà que la classe anava d’excursió, i ell o ella es quedava a l’escola, per això, per lluitar contra aquest mal record:

“Cap nen, cap nena de la nostra escola sense sortides”

Felicitacions a la Junta de l’AMPA per la iniciativa, felicitacions per la valentia.

Joan-Ramon Ferrús Terré
Director de l’escola