Plaça de l’Ametller

La Plaça de l’Ametller és una aula de l’escola habilitada per al joc simbòlic. Hi ha 8 casetes per jugar: una escola, un taller mecànic, una botiga, una casa, una consulta mèdica, un restaurant, una perruqueria i un racó de les disfresses. Totes les cases estan disposades al voltant d’una aula com si el centre fos una plaça. Compta amb un material molt divers i específic en cadascun dels espais.

En aquest espai els nens gaudeixen del joc simbòlic. Estableixen relacions amb el seus companys i companyes tot adoptant rols de personatges de la vida quotidiana convertint-se en els protagonistes de l’acció i representant diferents papers (pare, mare, fill, botiguera, mestra, metgessa…) que poden relacionar amb situacions de la vida quotidiana. Després, aquests papers els poden transferir a fora de l’escola (quan van al metge perquè no es troben bé, quan es van a tallar els cabells a una perruqueria…).

Alhora, practiquen vocabulari i estructures lingüístiques. Mentre juguen verbalitzen les seves accions, establint així conversa i diàleg amb els companys.
Aquesta activitat es realitza un cop cada setmana. En cada sessió el grup es separa en dos: la primera estona mig grup va a la Plaça Ametller mentre la resta es queda a l’aula, i a continuació el mig grup que estava a l’aula, va a la Plaça Ametller. En cada sessió s’inicia l’activitat recordant les normes establertes de l’espai i el joc. D’aquesta manera poden jugar de manera més relaxada i podem donar una atenció més personalitzada.

El joc simbòlic és un mitjà d’aprenentatge important que ajuda les nenes i els nens tant a conèixer-se a si mateixos com al món que els envolta.

Aquesta idea es va posar en pràctica ja fa molts anys gràcies a la col·laboració de les famílies i les/els mestres que van participar en el disseny, dibuix i pintura de cada una de les cases que composen la Plaça de l’Ametller.