Colònies Cicle Mitjà

Colònies a l’ Espluga de Francolí de Cicle Mitjà

Els i les alumnes de Cicle Mitjà de l’escola Dr. Estalella i Graells els dies 23 i 24 de març vam anar de colònies a l’Espluga de Francolí.

A les nou del matí ja estàvem al pati repartint els pícnis i molt nerviosos per l’ aventura què anàvem a començar. Marxàvem de Colònies. Un cop pujats a l’ autocar van posar música i vam fer tot el viatge cantant!

Vam arribar a les coves de l’ Espluga del Francolí i ens vam dividir en tres grups per a fer la visita. Un dels grups no va poder esmorzar fins que van sortir de la visita, vam esmorzar al Parc Infantil que hi havia just al davant.

Vam veure a la cova l’ evolució dels homes, des del paleolític fins quasi bé els íbers, vam veure uns videos educatius en unes pantalles gegants on ens explicaven com vivien a les coves. També hi havia figures que representaven la vida quotidiana a la cova, eines i estris, vam al·lucinar a l’ estar en una de les coves de conglomerats més llargues d’ Europa.

A l’ acabar la visita els mestres ens van portar a veure el naixement del Francolí.

Un cop fetes totes les visites ja vam pujar a l’ autocar i de camí a la casa. Vam arribar molt nerviosos i amb moltes ganes de pujar a les habitacions.

Ens van fer dinar primer al jardí i d’ una revolada ens ho vam acabar tot i… cap a les habitacions!!!

Vam descarregar les bosses i vam fer els llits, quina emoció!

Tot seguit cap a la pista de bàsquet a conèixer els “Hunga Hunga”, els nostres monitors!

Vam fer un taller que era com una rua fent activitats amb cada un dels monitors. A cada activitat si la fèiem bé ens donaven una fitxa. Hi havia una activitat en què pujàvem a les coves de les casa de colònies i fèiem una rotllana hi havíem de passar per uns forats amb el mínim temps possible i sense deixar  de donar-nos les mans.

El sopar va  ser una mica especial perquè la sopa de verdures no va triomfar gaire, però la pizza… mmmm … que bona!!

Després de sopar i a negra nit venia un dels moments més emocionants… vam encendre els lots i…. vam fer tres equips: vermell, blau i groc. Era un joc on havíem de protegir la base i atacar la base dels altres, robant-los el circell on hi havia la pipa.

Quan vam acabar el joc de nit vam anar a la discoteque. Uooooooo!!!! Ballem, ballem!!! Fins a caure rendits i dormits!!!

Tot seguit cap a les habitacions a dormir. Alguns es van quedar amb la llanterna requisada, era molt divertit fer llums!! Però ens van enganxar. No vam durar gaire desperts, el dia va ser llarg i emocionant i…. a roncar!

De bon matí: esmorzar i recollir les habitacions. Una mica de temps lliure. A l’ activitat fèiem grups de vuit i havíem de fer una gimcana. Havíem d’ anar per la muntanya i les coves buscant fites amb números i a cada fita hi havia un número, l’ havíem de mirar i veure si el teníem al mapa i si el teníem l’ havíem de grapar al full. Ens va agradar molt l’ activitat, tan que ens agradaria repetir!!

Vam dinar macarrons i peix arrebossat, aquí si que hi havia gana!

Una mica de temps lliure i cap a dins de l’autocar. Aquest cop si que no vam cantar gaire i alguns vam dormir una mica. No digueu res però, un parell de mestres també!

De camí a Vilafranca molt contents pel què havíem fet i compartit amb els companys i companyes, per la gresca i el joc. Cansats i amb ganes de veure als pares i mares

abraçar-los!!!

p/d: l’any que ve volem més dies de colònies!