2n CONSELL ESCOLAR DEL CURS 2016-17

Ahir dijous vam celebrar el 2n consell escolar ordinari del curs.

Vam aprovar la liquidació econòmica de l’any 2016 i també el pressupost de l’any 2017.

Les novetats més destacables són que l’escola té previst renovar més llibres de la roda, canviar els ordinadors de música i de la bilbioteca i adquirir més portàtils i tablets.

Dintre de les informacions diverses vam parlar els següents temes:

• Classes de català per adults i parelles lingüístiques.
    • Dilluns donarem una circular perquè els pares i mares que estiguin interessats a destinar una hora a la setmana a parlar en català amb algun altre pare o mare de l’escola, sigui per aprendre’n com per a ensenyar-ne, s’hi puguin apuntar.
    • Estem esperant si trobem voluntaris per a realitzar les classes de català per adults aquí a l’escola. Una de les voluntàries que ho feia, per motius personals, no podrà fer-ho aquest curs. Si algú s’hi ofereix voluntari, estarem molt contents.
  • Representant del Consell Escolar per a vetllar per la igualtat de gènere.
    • Ha sortit una llei que diu que dintre del Consell hem de tenir-hi un membre que impulsi les mesures educatives que fomentin la igualtat real i efectiva entre homes i dones. S’hi va oferir la Gemma Doncel.
  • Entrades i sortides de l’escola i el transit
    • El dia 23 de novembre vam fer una reunió les direccions i les ampes de l’Escola Sant Elias i de l’Escola Estalella amb l’Associació de Veïns del centre i l’Ajuntament per parlar del tema dels perills del trànsit del c/ Puigmoltó i del C/ del Carme, del projecte d’eixamplar les voreres del C/ del Carme, dels camins escolars, de la dificultat que hi ha per estacionar el cotxe a prop de l’escola… Aquest dilluns 30 tenim una segona reunió.
  • Pàgina WEB
    • Des de la Junta de l’AMPA ens han fet arribar propostes de millora i les hem anat afegint, com el llistat de les sortides escolars. També hi hem posat la informació de l’Educació Vial i del Projecte INFADIMED.
  • Comissions de pares i mares
    • El curs passat hi havia la Comissió de l’hora dels deures. Aquest any encara no s’ha engegat. Un noi va venir a apuntar-se de voluntari. Necessitaríem més voluntaris. Si algú hi està interessat, pot passar per l’AMPA.
    • Renta’m la cara. Durant aquest segon trimestre, els nens i nenes començaran a fer els seus treballs per decorar les escales. Aviat la comissió vindrà a explicar-nos més detalls als mestres de com han de ser aquests treballs.
  • Jocs al terra del pati
    • Els mestres pintarem xerranques, laberints… al terra del pati durant les properes setmanes.
  • Els deures
    • Els mestres de l’Estalella anem debatent el tema dels deures per aconseguir que siguin els justos i necessaris perquè els alumnes puguin interioritzar bé els aprenentatges. Les famílies ja han notat que ha baixat el volum de deures en general i ho agraeixen.
  • Motxilles
    • Els alumnes porten les motxilles molt carregades. Des de l’escola ja vam canviar la llibreta gruixuda de dues àrees per una llibreta més prima per a cada àrea. Cal conscienciar els nens i nenes que buidin les motxilles a l’escola i només s’emportin a casa el que realment necessiten.
  • Les fotografies dels alumnes i els grups de Whatts Apps
    • Al claustre es va parlar que les fotografies fetes en horari escolar havien de penjar-se al web i no fer-les circular pels grups de Whatts App, excepte en les mostres d’activitats dels alumnes fetes davant de públic. Es va dir que de cara al curs que ve ja s’explicarà bé als pares i mares voluntaris per fer d’acompanyants que la seva funció és la d’ajudar i d’acompanyar. Que el tema de les fotografies correrà a càrrec dels mestres i els resonsables TIC.
  • Pla Català de l’Esport
    • Els representats pares van comentar que han anat a crossos amb els seus fills i han vist que hi ha pocs alumnes de l’Estalella que hi participin. Des de l’Escola mirarem la manera d’informar els alumnes per augmentar la participació
  • Biblioteca
    • Des de l’AMPA ens informen que s’hauria de buscar noves fórmules per finançar l’extra-escolar de biblioteca. Des de l’escola hi pensarem i donarem una resposta.
  • Baranes per P3
    • L’Ajuntament ens ha posat baranes per als alumnes de P3 a les escales de pujada al primer pis. Estem molt contets.
  • L’Estalella, escola amiga del Vinseum
    • Vam explicar que aquest curs ja hem anat al Vinseum amb Cicle Inicial i al Festival Most amb els alumnes de 6è . Encara tenim visites pendents: Aquest mes de febrer els alumnes de 4t hi aniran a fer l’activitat “Un cap ple de pardals” i “Coi de bitxo!” i els alumnes de 5è hi aniran a fer una activitat de música que hem titulat “Les acústiques del vi”. I encara tenim més visites per concretar. En fem una valoració molt positiva.