Activitats d’Educació Física

L’educació física a Cicle Inicial

És l’etapa en que es comença a definir la lateralitat, es cansen ràpidament i no són d’estranyar els desequilibris en la coordinació. És una etapa d’espontaneïtat i gràcia en els moviments. És una època de consolidació de les habilitats motrius bàsiques.

Aprenen jocs col·lectius i reglats així com jocs d’imaginació i expressió lliure.

En aquesta primera etapa de primària també és important començar a adquirir bons hàbits d’higiene com prendre consciència de la necessitat de canviar-se de roba després de l’activitat física. Per això, recomanem que des de casa es recordi que portin una bossa amb una samarreta de recanvi i una tovallola petita per eixugar la suor i que utilitzin calçat i roba esportiva adequada.

Amb l’adquisició d’aquests hàbits contribuïm a que els alumnes es sentin bé amb el seu propi cos, a la millora de la seva autoestima i el desenvolupament del seu benestar personal.

L’educació física a Cicle Mitjà

En aquesta etapa es desenvolupa la motricitat bàsica i les habilitats coordinatives generals, es tendeix cap al treball motriu més elaborat, interiorització de moviments, inici i introducció del treball més específic i de caràcter qualitatiu.

Tanmateix, es treballa la cura del propi cos i la motricitat, al mateix temps que es reflexiona sobre el sentit i els efectes de l’activitat física, assumint actituds i valors adequats a la gestió del cos.

En aquesta etapa seguim adquirint bons hàbits d’higiene. Per això, continuem recordant que portin una bossa amb una samarreta de recanvi, una tovallola petita per eixugar la suor i que utilitzin calçat i roba esportiva adequada.