Consell escolar

MEMBRES ACTUALS:

Presidenta: Anna Maria Serra (directora).

Secretària: Laia Torrent

Representants mestres:  Maite Beringues, Mª Rosa Pérez (cap d’estudis), Naïr Marco, Lídia Rodríguez, Maria Vilar i Anna Ariño.

Representants famílies: Noemi Vilaseca, Muntsa Muñoz, Glòria Mujal i Neus González.

Representant AFA: Carles Viladrich (president de l’Associació de famílies)

Representant de l’Ajuntament: Ester Espluga

Representant personal PAS: Sara Babià (administrativa)

Què és el consell escolar?

El consell escolar és l’òrgan de participació dels diferents sectors de la comunitat educativa en el govern dels centres.

Qui forma el consell escolar?

El formen els representants de tota la comunitat educativa, és a dir, direcció, professors, alumnes, famílies, personal d’administració i serveis, representant de l’administració local i altres persones que el mateix consell consideri necessàries.

Quina és la funció del consell escolar als centres públics?

La funció principal del consell escolar és participar en la presa de decisions en relació amb aquells temes importants per al funcionament i l’organització del centre: el projecte educatiu, la programació general, la gestió econòmica, la resolució dels conflictes, les activitats extraescolars, l’horari lectiu, etc.

Cada quan es convoquen eleccions?

Els representants del consell escolar són escollits per un període de quatre anys, però cada dos anys es convoquen eleccions per renovar la meitat dels seus membres.

Com podeu participar en les eleccions del consell escolar?

En les eleccions, les famílies hi podeu participar de dues maneres diferents:

• Presentant-vos com a candidats per representar els pares i mares al consell escolar.
  • Participant el dia que el centre convoqui les eleccions votant els candidats que considereu més representatius.