MANIFEST DIA INTERNACIONAL DE LA INFÀNCIA

La Paula i el Jaume, alumnes de l’ IES Sant Quirze i exalumnes de la nostra escola, ens  han llegit el Manifest del dia internacional de la infància creat per un alumne del mateix institut. Al final de l’article trobareu les fotos de l’acte.

Val la pena llegir-lo:

MANIFEST DIA INTERNACIONAL DE LA INFÀNCIA

DRET AL REFUGI

“En cas de persecució tota persona té el dret a buscar refugi i a gaudir d’ell, en qualsevol país” Drets humans art. 14
En el període de 1936 a 1939, més de 400.000 espanyols es van exiliar de les seves terres per raons polítiques i, injustament, es van veure separats de les seves famílies. A les guerres, la gent del poble pateix perquè perd la seva llar, passa gana, té por de sortir al carrer i perd la seva família. Els refugiats són persones que busquen una vida millor, persones que fugen d’una guerra i de totes les situacions inhumanes que se’n deriven. Nosaltres pertanyem a una societat desenvolupada i ens trobem en moments de prosperitat i tranquil·litat, per això hem de comprendre la situació d’aquests refugiats, hem de ser més empàtics i més solidaris i hem de tractar-los com ens agradaria que ens tractessin en la seva situació.
Per un breu moment, imagina’t que el teu germà petit té un accident de trànsit amb un cotxe i està malferit; en aquell moment passa un home que torna del mercat amb les mans plenes de bosses, contempla l’escena i té l’opció de passar de llarg o de deixar les bosses i portar el teu germà a l’hospital. Quina classe de persona voldries que fos? O per exemple, imagina’t que cau un fort aiguat i, per diversos motius, et quedes sense casa, què t’agradaria, dormir al carrer o que algú t’acollís a casa seva? Els refugiats es troben en una situació semblant, quin tipus de persona vols ser? Què creus que hauries de fer tu?
L’odi porta més odi, com a humans, hem d’ajudar-nos els uns als altres. Un dia un home va dir: “Tinc un somni”, aquest home era Martin Luther King. Els seu somni parlava d’un món on no hi havia d’haver discriminació racial, un món de justícia, un món en el qual poguéssim dir-nos germans els uns als altres. Com a joventut que som, tenim el futur a les nostres mans, per això hem de comprometre’ns a lluitar per les injustícies i a ajudar el més necessitat.
El món no és perfecte, però amb l’ajuda de tots podem fer-ne un lloc millor, podem acollir aquestes persones a la nostra llar, podem donar-los l’oportunitat de tenir la vida digna que qualsevol ésser humà es mereix i podem seguir oferint-los tota l’ajuda possible perquè en un futur ells també puguin ajudar uns altres.
Simón Martín
Alumne 2n.de Batxillerat B
Ins. Sant Quirze del Vallès

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *