ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR

El Departament d’Ensenyament convoca, novament, el procés electoral per a la renovació parcial dels Consells escolars.

EL CONSELL ESCOLAR

El Consell escolar és el principal òrgan col·legiat de l’escola, i en formen part, representant de tots els estaments implicats.

Amb la participació de tots podrem aconseguir portar a la pràctica el Projecte Educatiu de la nostra escola.

No cal dir la importància que té la vostra participació i representació dins d’aquest òrgan. Des de l’escola us animem a presentar una candidatura i a participar en el procés electoral

FUNCIONS

Principals funcions del consell escolar dels centres públics :

Aprovar el projecte educatiu i les modificacions corresponents . Aprovar la programació general anual del centre i avaluar-ne el desenvolupament i els resultats. Aprovar les normes d’organització i funcionament i les modificacions corresponents. Aprovar la carta de compromís educatiu.) Aprovar el pressupost del centre i el rendiment de comptes. Intervenir en la resolució dels conflictes i, si escau, revisar les sancions als alumnes.) Aprovar les directrius per a la programació d’activitats escolars complementàries i d’activitats extraescolars, i avaluar-ne el desenvolupament. Participar en les anàlisis i les avaluacions del funcionament general del centre i conèixer l’evolució del rendiment escolar.(memòria del curs)

Aprovar els criteris de col·laboració amb altres centres i amb l’entorn…

Qualsevol altra que li sigui atribuïda per les normes legals o reglamentàries..

COMPOSICIÓ

Representants dels diferents sectors:

DIRECTORA 1
CAP D’ESTUDIS 1
SECRETARI (VEU SENSE VOT) 1
REPRES. MESTRES 6 Renoven 3
REPRES. PARES/MARES 5 Renoven 2
AMPA 1 Renova 1
REPRES. PERS. ADM. I SERVEIS 1 Renova 1
REPRES. AJUNTAMENT 1 Renova 1

PROCÉS ELECTORAL

– La condició del membre electe s’adquireix per quatre anys. Cada, dos anys es renova la meitat del sector de mestres i la meitat dels membres del sector pares.

– Les votacions són personals, directes i secretes.

– En el cas de les famílies podran votar el pare i la mare o els tutors respectius, llevat que la pàtria potestat de l’alumne/a estigui conferida en exclusiva a un dels pares.

PERÍODE DE DESENVOLUPAMENT

El període de realització és el comprès entre 7 de Novembre i el 22 de desembre .Les votacions del sector de famílies seran el 30 de novembre

CENS ELECTORAL

El cens estarà exposat a la cartellera que hi ha sota el porxo. És molt important que el mireu i reviseu si les dades son correctes. En cas d’errades, s’ha de notificar a direcció o bé a secretaria.

Data Procés electoral

7 de novembre

Convocatòria d’eleccions.

Publicació dels censos electorals provisionals.

Publicació de vacants, forma i termini de presentació de candidatures.

8 de Novembre

Inici del termini per presentar reclamacions al cens electoral.

Sol·licitud a l’Ajuntament i a l’AMPA de la designació del seu representant.

9 de novembre

Sorteig per designar els vocals de les meses electorals.

11 de novembre

Fi del termini de presentació de reclamacions.

Constitució de les meses electorals

Resolució de les reclamacions als censos electorals.

Aprovació i publicació dels censos electorals definitius.

21 de novembre Últim dia per a la presentació de candidatures dels diferents sectors.
22 de novembre Proclamació de  de les candidatures dels diferents sectors.
21 de novembre Últim dia per a la presentació de sol·licituds per actuar de supervisor/a del sector de pares o mares o d’alumnat.
29 de novembre VOTACIONS PAS (11H) I PROFESSORAT (12,30 H)

30 de novembre

VOTACIONS SECTOR PARES  de 15,15 a  19,30 h

2 desembre Finalització procés
12 de desembre Constitució  el consell escolar renovat.

ANIMEU-VOS , DEMANEU A CONSERGERIA O A DIRECCIÓ L’IMPRÉS PER A PRESENTAR LA VOSTRA CANDIDATURA