Projecte pedagògic

L’escola vol oferir als seus alumnes un mitjà ric, que afavoreixi el seu creixement harmònic i integral, fent possible l’aprenentatge i el coneixement progressiu del funcionament de la societat.
És per això que fomenta l’esperit crític, la tolerància , la responsabilitat, tant respecte a ell mateix com als altres.

Volem que l’escola estigui vinculada al medi on viuen els alumnes, per tant :

  • Fem incidència en la llengua i cultura catalanes com a vincles de cohesió social, tractant la diversitat com a un factor enriquidor de la formació integral dels nostres alumnes.
  • Partim d’un plantejament d’educació en el qual els nens i les nenes desenvolupin totes les seves potencialitats individuals per arribar a un ensenyament no marcat pel sexe i on conegui i participi dels avenços tecnològics de la societat del segle XXI.
  • Creiem que el tractament de la informació és una eina bàsica que ens ha de servir per aprendre a interpretar la realitat i participar críticament a la societat actual.
  • Veiem que per accedir a la informació és bàsic el coneixement de les llengües estrangeres. Per aquesta raó, introduïm la llengua anglesa en àrees curriculars no lingüístiques com a part del projecte d’innovació que l’escola duu a terme.

La funció educativa que proposem va lligada a un model d’ensenyament aprenentatge que potencia :

  • el pensament i l’autoestima,
  • la interacció, la cooperació tant entre els alumnes com amb els adults
  • i l’autonomia personal .

L’escola pretén estimular al nen/a de cara a fer uns aprenentatges significatius .


La nostra proposta educativa es basa en un enfoc globalitzador, a partir del seu propi bagatge cultural, tot establint interrelacions amb el què vol saber.

Organitzem diferents tipus d’agrupaments en funció de les necessitats: grups flexibles, racons, tallers i agrupaments interclasses.


En definitiva, el mestre té un paper de dinamitzador de les relacions que s’estableixen a l’aula. Organitza i canalitza els diferents estímuls perquè es donin situacions en les que els nens/es aprenguin, intercanviïn, es comuniquin, creïn, i així es potenciï el seu desenvolupament individual i col.lectiu.