PRESENTACIÓ DEL PROJECTE D’INNOVACIÓ “LES MATEMÀTIQUES EN MOVIMENT”

Quan l’inspector assignat a la nostra escola ens va fer la proposta d’aprofitar que som tres mestres d’educació física els que impartim aquesta matèria a la nostra escola per intentar millorar els resultats de l’assignatura de matemàtiques relacionant aquestes amb l’activitat física, mai vam imaginar que aquesta idea/proposta acabaria com acabat.

Aquesta proposta que el nostre inspector Carles Jardí ens va fer, ha acabat convertint-se en un dels projectes principals de l’Escola Els Quatre Vents gràcies a la implicació tant dels mestres com dels alumnes.

“Les matemàtiques en moviment” són el resultat de molts intents, sense l’èxit desitjat, d’aconseguir millorar els resultats de matemàtiques dels nostres alumnes. El principal problema que trobàvem era que els nens i nenes no entenien el que se’ls demanava. Per aquest motiu, vam pensar que la millor manera d’aconseguir-ho era ajudant-nos dels jocs i de l’educació física que tant els agrada.

Així que després de formar-nos durant el curs 16/17 i preparar sessions de matemàtiques al pati per treballar els continguts que ens toquen a cada unitat, ha arribat el curs actual que és on l’estem portant a la pràctica d’una manera que ens ha sorprès molt gratament, tant als mestres com als alumnes. Ells estan molt motivats quan els toca treballar d’aquesta manera i nosaltres quan els veiem a ells també ens motivem per pensar jocs nous per ells.

Però va arribar el dia en què el nostre inspector va venir al centre a veure com aplicàvem aquestes sessions amb moviment. La nostra alegria va ser que ell va quedar sorprès amb l’èxit, tant a nivell d’aprenentatge com de motivació, que els alumnes mostraven. Així que ell ens va proposar preparar la documentació necessària del projecte d’escola per transformar aquest en un Projecte d’Innovació Educativa, és a dir, un projecte innovador que aporta a l’ensenyança una manera diferent de veure i de viure les matemàtiques.

Aquesta documentació ha estat preparada amb tota la il·lusió i ganes que els nens i nenes ens transmeten cada dia quan treballem amb activitat física.

Així que la setmana passada va arribar el moment de presentar el projecte als tres Inspectors d’educació de la comarca del Baix Penedès. A la presentació també van assistir les coordinadores de cicle de la nostra escola, l’equip directiu, els tres mestres d’educació física, una mare de l’escola i la conserge Magda.

A la presentació es va explicar en què consistia el projecte de les Matemàtiques en Moviment i com els resultats obtinguts fins ara ens demostren que aquesta manera d’ensenyar i aprendre les matemàtiques ajuda a millorar als nostres alumnes.

Com a conclusió sols ens queda recordar que quan els nens i nenes gaudeixen aprenent els mestres gaudim ensenyant. Per aquest motiu aquest projecte serà any rere any una nova manera d’entendre l’ensenyança.

Si cliqueu al següent enllaç podreu veure la presentació en diapositives.

PRESENTACIÓ “LES MATEMÀTIQUES EN MOVIMENT”

1. admin Autor de l'article

Bon dia!
      A l’escola fem jornades de portes obertes per informar del projecte i veure sessions en directe.
      També hem fet presentacions a altres centres.
      La formació que portem a terme és interna d’escola.