ENTREGA PREMIS CONCURS TÍSNER DE CREACIÓ DE JOCS EN CATALÀ

El passat diumenge dia 27 de maig els i les alumnes de 5è A de la nostra escola, vam anar a l’entrega de premis de la 4a edició del Concurs Tísner de Creació de Jocs en Català a Barcelona.

Aquest acte és el resultat d’un treball excel·lent dels nens i nenes de la classe, juntament amb la motivació per crear un joc.

Tot va començar quan el tutor els va proposar inventar-se un joc per treballar els conceptes de català que s’anaven treballant durant el curs. És a dir, un joc amb el que respassarien els verbs, l’anàlisi d’oracions, els sinònims i antònims, la separació de síl·llabes, el singular i plurar…i molts més continguts de llengua catalana. Aquest joc en principi havia de ser per al centre i prou, però ens vam assabentar de què el podíem presentar a un concurs i, ens vam animar a presentar-lo per saber com funcionava.

Tothom teníem clar que volíem que el joc tingués un tauler per poder jugar. Així que vam decidir fer una barreja entre el joc del Trivial i el joc de la Oca. És a dir, un joc en que els nens i nenes haurien de llençar un dau per avançar caselles. Segons el nombre que aconseguien els nens haurien de respondre la pregunta que havien escrit abans, durant la preparació del joc, en una targeta de preguntes i respostes. En cas d’encertar la resposta correcta el jugador es podia quedar al lloc que estava, si fallava havia de posar-se a la casella anterior a la que estava situat. Si arriben a la l’última casella hauran de respondre com a mínim 4 preguntes de les 5 que se li faran. El resulat del joc està a les imatges que trobareu a continuació.

La nostra sorpresa va ser quan des de l’organització del Concurs Tísner ens va comunicar que havíem estat seleccionats entre els finalistes. El moment de transmetre aquesta notícia als alumnes ja va ser emocionant, ja que no esperàvem arribar a ser finalistes. Però el somni es va fer realitat quan estan asseguts tots junts escolant quines escoles eren les guanyadores, van dir “EL CATALÀ ENS DIVERTEIX”. En aquest moment l’alegria ens va recórrer el cos i vam pujar a l’escenari a recollir el premi per a tota la classe. Aquest premi ens fa molta il·lusió, ja que poder gaudir d’un dia d’iniciació a l’Escalada (Montserrat) és un regal que estem segurs que gaudirem molt.

Des de la classe de 5èA volem dir que el fet de poder inventrar-nos un joc, crear-lo, presentar-lo a un concurs i poder assistir a la ceremònia de cloenda d’aquest ha estat una experiècia que recomanem a totes les classes. El fet de guanyar o no el premi és ja una mica de sort. El més important és treballar amb els companys de classe per arribar al resultat desitjat.

Moltes gràcies i a escalaaaaaaaaaarrrrr!!!

1. María José Labrado

Enhorabuena por el premio y por fomentar este tipo de cosas entre los niños. Estimular su creatividad en algo que les ayude a aprender jugando….es algo muy positivo.
    Seguir en esta línea por favor, no porque ganen concursos, que también, sino por enseñarles a pensar, a imaginar, a trabajar en equipo, a buscar alternativas….y ahora…si el juego inventado ha resultado ganador….quizás sería interesante comercializarlo, no creeis?

2. Ana

Mi Enhorabuena a todos por la participación y elaboración de un juego y aprendiendo y jugando a la vez
    An trabajado en equipo y eso es un valor muy importante la unión da buenos resultados
    Me alegro de que les hayan premiado a sido muy positivo