3a SETMANA DE L’ESPORT

Un any més a l’Escola Els Quatre Vents hem celebrat el projecte de les setmanes esportives.

Un any més, la nostra escola, hem celebrat les Jornades Esportives. Concretament ha sigut el 3r any que les celebrem. Durant dues setmanes els nens i nenes de l’Escola Els Quatre Vents han pogut gaudir de l’esport. Si si GAUDIR amb majúscules, ja que per una vegada han deixat de banda la competitivitat, les “rabietes” i el voler guanyar sigui com sigui i les han canviat per jugar per divertir-se, animar als companys i felicitar als guanyadors. Aquest és un projecte bàsic del nostre centre, ja que ens aporta moltes de les coses que nosaltres volem que els nostres alumnes assoleixin. Per exemple ens ajuda a:

• Saber que el treball en equip és la clau de l’èxit.
  • Aprendre a competir, respectant les normes i als jutges.
  • Aprendre que practicar esport és sinònim de salut.
  • Aprendre que hem de jugar per aconseguir fer-ho el millor possible. Però tenint clar que hem de saber perdre i, sobretot, saber guanyar.
  • Practicar nous esports i gaudir amb ells.

Com bé deia el poeta Joan Brossa en aquest poema que hem fet servir com a bandera d’aquestes jornades esportives:

Tant se me’n dóna

El que em molesta de les competicions
és que sempre es tracta de guanyar
o de perdre i no tant només de córrer
amigablement una petita aventura.

Les nenes i els nens de l’escola han practicat esports molt diversos, com per exemple: atletisme, tir amb arc, escalada amb rocòdrom, petanca, ball, zumba, escacs, futbol, circuits i bàdminton. Cada nen ha tingut un esport que li ha agradat més que un altre i, també, cada nen o nena ha practicat esports que segurament mai pensaven que els practicarien a l’escola.

Aquestes espectaculars jornades esportives són el resultat del treball, l’esforç i la implicació de tots els qui formem l’Escola Els Quatre Vents. Quan parlem de tots, incloem als mestres per dedicar-li les hores i hores que han calgut per a què sortira tan bé, als pares i mares per preparar als fills amb roba esportiva cada dia i per haver-nos acompanyat a l’acte de cloenda, a l’AMPA per estar al nostre costat quan els hem necessitat, a l’Ajuntament de Sant Jaume dels Domenys per creure amb nosaltres, col·laborar amb els trofeus i facilitar-nos les activitats de Tir amb arc i Rocòdrom i, finalment, a qui són els veritables protagonistes de tota aquesta feina. Els nostres alumnes. Ells han demostrat que són nens i nenes amb un gran esperit esportiu però a la vegada han tingut la capacitat de gaudir de l’esport que estaven practicant.

A més aquest curs la cloenda d’aquestes jornades ha sigut la cirereta del pastís. Una vegada més els nostres alumnes, juntament amb els pares, mares i mestres hem demostrat que la nostra escola és una escola amb un gran cor. El fet de poder lligar l’entrega de premis amb una xocolatada solidària per aconseguir diners per la investigació del càncer infantil de l’Hospital Sant Joan de Deu, fan que ens sentim més orgullosos del resultat d’aquestes jornades esportives.

Tot l’esforç que hem fet per a què sortira bé, ha valgut la pena quan miraves la cara de felicitat dels alumnes. Ells s’ho han passat d’allò més bé i segur que ja estan esperant a què arribin les del pròxim curs.

Per poder veure totes les fotos i vídeos d’aquesta setmana, cliqueu a sobre dels enllaços.

ACTIVITATS ESPORTIVES INFANTIL

BALLS                                                    ESCACS