5è. Aulanatura. Taller de rèptils i amfibis.

El passat 5 d’octubre hem pogut complementar els nostres coneixements sobre rèptils, amfibis, ecosistemes i biodiversitat.

En aquesta activitat educativa hem pogut VEURE i TOCAR diversos rèptils i amfibis. Com és la seva pell, la seva textura, si són escamosos o llisos, si la pell és dura o tova, entre altres detalls hem pogut veure com un camaleó llança la llengua per menjar (realment espectacular). Les tortugues que ens semblàvem enormes, en realitat no són més que exemplars juvenils. Hem pogut tocar (els que hem volgut) a les serps. Hem notat la seva pell escamosa, com es retorça la seva columna vertebral, hem vist el seu desplaçament …

Tot això asseguts a la nostra classe, sense problemes de desplaçament. Hem après aspectes de la seva reproducció, els seus hàbits alimentaris, el seu hàbitat i hem trencat molts “tabús” que hi ha al voltant d’aquests animals donat el seu escàs coneixement que hi ha sobre ells.

Hem pogut parlar de l’equivocació que comporta tenir aquests animals com a mascotes. Tampoc podem oblidar el mal que estan fent aquests animals en ecosistemes que no són els seus, del problema de les espècies invasores i com a poc a poc, aquestes espècies modifiquen l’ecosistema on vivim.

Aquests animals venen d’entorns molt diferents i cadascun necessita unes atencions diferents. Podem tenir dues tortugues de terra i no poden viure juntes, ja que una pot ser de zones desèrtiques (molt de sol i calor) i una altra pot ser de la conca amazònica (poca llum i temperatura mitjana). Els dos animals són de la mateixa espècie, però molt diferents.

És molt complicat el manteniment d’aquests animals i en la majoria d’ocasions, acaben morint o el que és pitjor, són abandonats en un entorn que no és el seu, la qual cosa provoca grans problemes a la Natura.

Es pretén que a poc a poc entenguem que un animal no és un “caprici” d’un aniversari.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: You can use these tags <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>