Projecte GEP – Medi natural AICLE

Enguany a les classes de 3r i 4t de Primària hem continuat amb l’expansió del projecte GEP (Grup Experimental Plurilingüe) del qual formem part des del curs passat. Aquestes classes estan treballant l’assignatura de Medi Natural amb l’anglès com a llengua per a treballar els continguts.

Cal recordar que en la metodologia AICLE, que és la que s’empra a l’escola per ensenyar continguts de diferents matèries en llengua estrangera, l’objectiu segueix sent el mateix que amb les altres pedagogies que s’empren: que els alumnes adquireixin els continguts i les competències que pot aportar cada unitat.

L’objectiu final és doncs el de sempre, l’aprenentatge dels continguts (a tercer els animals, a quart l’energia, el so i la llum) i d’una sèrie de competències que els permetin una formació personal més enllà dels continguts, com per exemple poden ser el treball en equip cooperatiu o l’ús de les eines TIC. Així doncs, amb el projecte GEP des de l’escola tractem d’aportar una major exposició dels alumnes a la llengua anglesa per a naturalitzar el seu ús: tant en l’escolta com a l’hora d’expressar-se, així com fer un gir metodològic a allò que treballem a l’aula per abarcar millor les competències personals.