LEGO Education. Projecte tecnològic a tercer.

Les classes de tercer per segon any consecutiu fem el projecte LEGO Education “MÀQUINES SIMPLES”.

Al video podeu observar com fan expressió oral en llenguatge científic davant del projecte CARRITO DE PALOMITAS.

L’escola Els Pins ha iniciat diferents projectes per treballar la programació informàtica, la tecnologia i en especial potenciar la iniciació dels nostres infants en el mètode científic. En aquest marc tots els alumnes d’aquest curs fan activitats sobre les màquines simples. El projecte és divertit i engrescador i principalment situa als alumnes en situacions-solucions. Han de trobar solucions creatives a partir d’unes propostes pràctiques.

Tots els alumnes treballen en parelles durant totes les sessions amb un dosssier i una caixa lego, i amb molt d’ordre i tranquil·litat. Per parelles s’alterenen els càrrecs  (mecànic/a i enginyer/a)  I al video podeu veure el moment final de la primera part, màquines amb engranatges i eixos.

El mètode científic emprat es basa en la reflexió i construció de màquines a partir de models bàsics. La suma de models fa que l’infant reflexioni sobre els objectes en moviment, les tres dimensions, la facilitat per modificar i tenir efectes diferents. L’alumne recull tots els coneixements previs de les diferents sessions de Lego i de forma cooperativa trova solucions diverses a les propostes creatives que ja són lliures.

Com podeu observar al vídeo és a més super divertit.

Equip docent de tercer.