Pla català de l’esport

AFA Els Cingles

El projecte de Pla Català de l’Espot neix a través de la Generalitat de Catalunya al curs 2005-06, adreçat principalment a incrementar la participació dels infants i joves, en activitats físiques i esportives en horari no lectiu en el propi centre educatiu i, alhora, emprar aquestes pràctiques per a la difusió i l’educació en valors com la tolerància, el respecte als altres i a les regles, la confiança en un mateix, l’esforç de superació, l’autocrítica, l’autonomia, la capacitat de decisió, l’autogestió, a cooperació, el treball en equip, entre d’altres i alhora  per a l’adquisició d’hàbits saludables donat que es detecta entre d’altres l’increment dels hàbits sedentaris i de l’obesitat, amb una incidència preocupant en la població infantil i juvenil.

Els objectius del Pla

El Pla pretén posar a l’abast de tots els alumnes de primària i I5 la pràctica d’activitats físiques i esportives amb l’objectiu:

– Incrementar la participació dels infants en activitats físiques i esportives en horari no lectiu.

– Aprofitar el gran potencial educatiu i formatiu de les activitats físiques i esportives, cercant la participació per damunt de la competitivitat.

– Potenciar la funció integradora i de cohesió social de l’esport escolar, facilitant l’accés de tot l’alumnat a la pràctica esportiva escolar.

– Contribuir mitjançant la pràctica esportiva a la formació de valors com la tolerància, el respecte als altres i a les regles, la confiança en un mateix, l’esforç de superació, l’autocrítica, l’autonomia, la capacitat de decisió, l’autogestió, a cooperació, el treball en equip, entre d’altres.

– Fomentar la pràctica regular d’activitats físiques i esportives i l’adquisició d’hàbits saludables que contribueixin a un millor benestar.