Història

L’escola El Cucurull de Roda de Berà som una escola pública de nova creació des de l’abril de 2007. El Departament d’Ensenyament va fer possible l’inici d’aquesta pel curs 2007-2008.Color_petit

Físicament ocupem l’edifici de l’antic centre, l’escola Salvador Espriu.El conjunt està format per 4 edificis, el primer construït l’any 1982, que han estat reformats i millor condicionats per part del consistori durant l’estiu de 2007 i durant el curs 2008. Actualment continuen les reformes i continuem ocupant nous espais a mesura que anem creixent.

Varem iniciar el curs 2007-2008 amb 4 grups d’alumnes, un grup de P3, un de P4, un de P5 i un de 1r de CI més 7 mestres, i així anirem creixent fins a conformar una línia sencera de P3 d’Educació Infantil fins a 6è d’Educació Primària. El mateix curs vam proposar al Departament d’Ensenyament, l’Ajuntament, el claustre i famílies, el canvi de nom del centre Escola Roda de Berà per Escola.

El Cucurull, ja que aquest és un lloc molt visitat per l’escola i les famílies per a observar i treballar la natura autòctona, anar a buscar el tió… entre d’altres activitats, a més de formar part del nostre patrimoni arquitectònic. Alhora també ens hi sentim identificats com a centre amb aquest nom, perquè anem creixent, amb l’ajut de tots: alumnes, famílies, professionals que treballem al centre, consistori, Departament d’Ensenyament. És a dir, en general tota la Comunitat Educativa participa i col·labora en la “construcció” del nostre centre, tal com va construir-se el Cucurull, pedra a pedra. Per aquest motiu podeu veure que el logo de l’escola és la torre de guaita del Cucurull feta amb peces de trencaclosques.