El projecte "La Tecnorobòtica", presentat en la convocatòria d'ajuts "Activa el teu projecte" pel curs 2015-2016, té com a principal objectiu ajudar als alumnes a  assolir competències bàsiques prenent especial rellevància les eines amb què aquests hauran d’anar construint els coneixements que els permetran respondre al repte de la societat de la informació i el seu rol en una era tecnològica, valorant també:

  • el paper de la tecnologia en el món actual, 
  • estimulant-lo a tenir criteri per prendre decisions que tenen a veure amb un ús més eficient i segur dels materials i dels aparells, 
  • utilitzant a més, materials de manera eficient, 
  • i dotant-lo de coneixements científics i criteris tecnològics  per resoldre situacions quotidianes. 

En aquesta categoria trobareu tots els cursos vinculats al projecte que permetran al professorat adquirir les competències per implantar la "Tecnorobòtica" a l'Escola.

El Bee-Bot és un engrescador robot dissenyat per ser utilitzat per nens petits. S’ajunten diverses característiques que el fan perfecte per aquests nens, com són els seus colors, el seu tamany, la seva facilitat per ser utilitzat, i el seu disseny agradable i amigable. Totes aquestes propietats el fan molt adequat per ensenyar seqüenciació, resolució de problemes, estimacions, etc.


El Blue-Bot és molt semblant al Bee-Bot, però presenta tres diferències principals: la carcassa és transparent, disposa d’uns llums interiors de color blau, i es connecta mitjançant Bluetooth amb una aplicació gratuïta disponible tant per Android com per iOs. Per tant, la idea principal d’aquest robot és utilitzar aquesta connexió inalàmbrica per comunicar-se amb un dispositiu portàtil.


T'imagines poder tocar una cançó utilitzant plàtans o compondre una peça mentre jugues a les escales? En realitat, i encara que sembli absurd, això és possible i, de fet, molt més senzill del que creus gràcies a Makey Makey.


Pàgina de recursos per al mestres on hi trobareu tutorials, vídeos i enllaços d'interès per a introduir el LEGO WeDo a l'aula.



Es pretèn dinamitzar la introducció gradual de la robòtica educativa i del llenguatge de programació oferint al professorat conceptes teòrics i situacions pràctiques diverses que permetin impulsar metodologies d'aula innovadores.

Alumnes de 4t programant amb Scratch