Projecció documental “Most likely to succeed” EN21

Des de l’escola estem compromesos amb l’educació i hem apostat per treballar pel canvi i la millora. En aquesta línia, una de les actuacions és formar part de la xarxa EscolaNova21, concretament, a la xarxa local Sant Boi-Santa Coloma formada per 10 escoles de primària.

Des de la regidoria d’Educació de l’Ajuntament de Santa Coloma de Cervelló s’ha organitzat el visionat del documental “Most likely to succeed” el proper dimarts 19 de setembre a les 17:30h  a l’Ateneu de la Colònia Güell. Hi haurà servei d’acollida al pati de l’Ateneu per a les famílies que ho necessitin.

Benvolgudes famílies,

Com sabeu, les escoles de primària del nostre municipi es van incorporar, el curs passat, al programa Escola Nova 21 que té per objectiu sumar esforços de totes les escoles, institucions i persones que comparteixen la voluntat de fer del sistema educatiu català un instrument perquè tots els infants hi trobin una experiència d’aprenentatge gratificant i empoderadora, que millori la seva expectativa vital i reverteixi també en una societat més  cohesionada i capaç de donar resposta als reptes globals.

El suport i acompanyament a la comunitat educativa ha estat sempre un dels objectius prioritaris de la Regidoria d’Educació de l’Ajuntament, recolzant, impulsant projectes i iniciatives diverses, tant als centres educatius com al municipi.

Coincidint amb l’inici del nou curs escolar, creiem seria bo gaudir d’una trobada conjunta de la comunitat educativa local, amb els equips docents i les famílies i facilitar així un espai de reflexió sobre l’educació i els reptes que afrontem des de les famílies, als centres i com a societat.

És per això que em complau convidar-vos, el proper dimarts, dia 19 de setembre, a les 17:30 hores, a l’Ateneu de la Colònia Güell, a una trobada d’inici del nou curs escolar al municipi, on els equips educatius de les nostres escoles compartiran l’experiència de participació en el programa Escola Nova 21. A més, també podrem gaudir del visionat del documental “Most likely to succeed” (“Sembla que se’n sortirà”).

Aquest documental, altament inspirador, posa l’accent en els reptes i la necessitat de replantejar el sistema educatiu en el món actual i futur, i ho exemplifica mostrant el dia a dia d’un institut dels Estats Units que treballa de forma intensa i molt innovadora amb la metodologia de l’ensenyament basat en projectes. Podem veure-hi el seguiment de diferents alumnes, mostra els avantatges i els inconvenients d’aquesta manera de treballar i recull punts de vista, opinió i preocupacions de l’alumnat, el professorat i les famílies…

Malgrat és un context i una realitat diferent de la nostra, aquest documental està sent un recurs molt útil i interessant per promoure el debat sobre la necessària actualització de l’educació, en tots els seus àmbits i sentits, que ens cal afrontar a les famílies, les escoles, les entitats socials i les col·lectivitats, per tal d’afrontar els reptes de present i futur i formar les noves generacions per estar més ben preparades per afontar el seu futur amb les màximes oportunitats de desenvolupar un projecte de vida propi i unes societats més cohesionades, justes i igualitàries.

Estic convençut que aquest documental, i les informacions que compartiran els equips educatius de les nostres escoles, seran del vostre interès i rellevants per promoure un debat i millora a la comunitat educativa del nostre poble, que som tots i totes, cadascun de nosaltres, i en tots els àmbits de la nostra vida.

Espero comptar amb la vostra presència i aprofito l’avinentesa per saludar-vos molt atentament i desitjar-vos un molt bon curs escolar.

Atentament,

Gerard Segú

Regidor d’Educació
P.D.: Està previst un servei d’acollida al pati de l’ Ateneu per aquelles famílies que ho necessitin.