APADRINEM LA CUCAFERA

El projecte “Apadrinem el nostre patrimoni” es basa en la idea de l’adopció d’un element patrimonial per part del centre educatiu, la qual cosa comporta donar-li valor i aprofundir en el seu coneixement des del punt de vista històric, artístic, cultural… i, alhora, fer que aquest coneixement sigui socialment rellevant i fer que arribi a la pròpia comunitat i a l’entorn de l’escola.

La-Cucafera-de-Tortosa-28767Els objectius que es planteja aquest projecte són els següents:

• Aprofundir en el coneixement històric, cultural, artístic i patrimonial de l’entorn proper
  • Emprar el patrimoni com a recurs didàctic
  • Facilitar eines metodològiques adreçades a l’ensenyament competencial
  • Implicar els estudiants en el coneixement  i preservació del patrimoni cultural i natural
  • Promoure la participació ciutadana activa i responsable del jove.

El nostre centre ha decidit apadrinar un element de la cultura popular: La Cucafera com a peça del folklore festiu i que arrela en mitologies i amb referències literàries.

Les activitats principals s’encaminaran envers:

• Identificació: Tria de l’element patrimonial.
  • Cerca, selecció i tractament de la informació
  • Caracterització de l’element.
  • Catalogació i elaboració documental sobre l’element apadrinat.
  • Participació en la seva conservació.
  • Participació en activitats extracurriculars intercicles i de divulgació.

L’apadrinament l’ha realitzat tota l’escola; tot i que la primera implementació del projecte serà duta a terme pel grup de quart de primària per posteriorment ampliar el treball a la resta de cicles.

2 comentaris

1. Retroenllaç: Ens presentem… | Com és que la CUCAFERA és un element important del folklore tortosí?

2. Retroenllaç: Procés d’implementació del projecte | Com és que la CUCAFERA és un element important del folklore tortosí?