LES MATEMÀTIQUES A 1r

Al llarg del primer i segon trimestre, el grup taronja hem treballat i après els números a través dels reglets, els taps i finalment amb l’àbac. Hem utilitzat la robòtica i els escacs per aplicar els conceptes que havíem après i per repassar el càlcul mental.

PRODUCTE FINAL DE L’EDAT MITJANA

AMB UN GOS I AMB UN GAT LA SITUACIÓ D’APRENENTATGE DE L’EDAT MITJANA HEM ACABAT.
L’AULA DE PEONS HEM VOLGUT TANCAR EL TEMA DE L’EDAT MITJANA AMB UNA PETITA REPRESENTACIÓ TEATRAL I ESCENIFICAR TOT EL QUE HEM TREBALLAT A L’AULA.
ESPEREM QUE EN GAUDIU TANT COM EN VAM GAUDIR NOSALTRES PREPARANT-LA.

PASQUA A INFANTIL

BENVINGUDA PRIMAVERA!
ELS PEONS I ELS CAVALLS HEM SORTIT AL PATI PER FER UNS TALLERS CREATIUS. HA ESTAT UNA BONA MANERA D’ACOMIADAR EL TRIMESTRE, DONANT LA BENVINGUDA A LA PRIMAVERA I APROPANT-NOS A LES NOSTRES TRADICIONS AMB UNS XULÍSSIMS OUS DE PASQUA.

EXHIBICIÓ DE TENNIS TAULA DEL CTT OLOT

El passat 6 de març vam poder fer una estrena oficial de la taula de tennis taula que ens van portar els reis. La tarda d’aquell dimecres vam poder gaudir de la visita de dos jugadors del Club Tennis Taula Olot que ens van fer una demostració de com juguen a tennis taula els jugadors i jugadores federats.
A més, ens van explicar com funciona exactament aquest esport, ens van ensenyar els cops bàsics per poder jugar i algun truc amagat. Per acabar, vam poder jugar amb ells una estona.
Vam deixar oberta la possibilitat de fer un extraescolar de tennis taula de cara el tercer trimestre. Esperem que hi hagi molta gent interessada i es pugui tirar endavant.

EL PARE DE L’ARNAU ENS EXPLICA L’OFICI DE FERRER

En la SA hem esbrinat, conegut i treballat els diferents artesans que hi havia a l’època de l’Edat Mitjana. Un dels artesans, eren els ferrers i aprofitant que l’Àngel ho és, li hem demanat si podia venir a l’escola a explicar el seu ofici.
El dimarts a la tarda molt amablement, vam gaudir de la seva companyia aprenent moltíssimes coses d’aquest ofici. Els ferrers de l’Edat Mitjana treballaven el ferro, però abans l’havíen d’escalfar a la fornal perquè així es podía modelar i donar diferents formes. Picaven i treballaven el ferro amb diferents tipus i mides de martells i anaven molt ben equipats amb cascs, davantals de pell d’animal i guants per no fer-se mal.
Actualment el ferrer disposa de molta més maquinària que l’ajuda en les diferents tasques i/o activitats que porta a terme.
Moltes gràcies Àngel per la teva aportació!

DIA DE LA DONA

A l’escola Castellroc celebrem un any més  el Dia Internacional de la Dona amb unes activitats per reivindicar la igualtat de gènere i el feminisme. Aquest any ens hem centrat en dones científiques i hem estampat la mà per la dona més important que tenim al costat.
A la nostra escola eduquem amb aquesta mirada cada dia del curs de manera transversal, tot i que avui hem posat en relleu aquests valors d’una manera diferent.

CERTAMEN DE LA LECTURA EN VEU ALTA

El dimecres dia 6 de març, es va celebrar el XVII Certamen de lectura en veu alta al Teatre Municipal d’Olot.
La nostra Castellroc hi va participar amb dos representants: la Clàudia Monturiol, de Cicle Mitjà en la categoria de grumets vermells, i en Cesc Bosch, de Cicle Superior en la categoria de grumets verds.
Tots dos ho van fer molt bé. I no passar a la final, els felicitem i els agraïm el seu coratge i esforç, en demostrar que llegir en veu alta bé, no és fàcil, però sí que és molt gratificant llegir per ser escoltat.
La final se celebra a Girona.
Els alumnes acompanyants i les mestres vam gaudir molt escoltant, lectures de totes les edats fins a 4t d’ESO, va ser una bona experiència i un regal poder ser allà.
També vam poder escoltar i gaudir de música en directe amb l’actuació de la Coral SOM MÚSICA, de l’Escola Malagrida d’Olot.
Us ensenyem unes imatges del Certamen.
Aquests són els dos llibres que hem llegit i preparat a la lectura en veu alta.

Clica damunt els vídeos per veure’ls

TALLER DE MÚSICA I MOVIMENT

EL PASSAT DIVENDRES 16 DE FEBRER L’ARIADNA DE SES ARRELS VA VENIR A LA NOSTRA ESCOLA PER REALITZAR UN TALLER MOLT VIVENCIAL, ON ELS/LES MÉS PETITONS/ES VAN PODER PARTICIPAR DE MANERA ACTIVA EN DIFERENTS EXPERIÈNCIES MUSICALS.
US DEIXEM UN PETIT RECULL DEL QUE VA ESTAR UN MATÍ MOLT LÚDIC I ENRIQUIDOR.

XERRADA ALS ALFILS “VIATGE AL PASSAT AMB LA MARE D’EN NOY”

El passat dimarts 13 de febrer, ens visita a l’aula d’Alfils la Hasmik, aprofitant la situació d’aprenentatge d’aquest trimestre del pas del temps, a l’aula ens hem centrat molt en l’edat mitjana, però per entendre les diferències que hi havia també treballem el passat més proper, tot sorprenent-nos com vivia a Armènia quan ella era petita, aportant-nos unes vivències de primera mà molt interessants, ens va explicar que tenia només dues hores d’electricitat al dia i havia d’aprofitar aquestes hores per cuinar el poc que tenien, el servei de l’aigua es recollia fent cua amb unes garrafes i només tenien una hora per recollir-la, tenien espelmes per veure-s’hi, agafaven llenya del bosc, i s’ajudaven entre ells, no hi havia menjar als supermercats i tenien molt poca cosa, no tenien jocs, però jugaven amb la neu a l’hivern i una corda a l’estiu, etc. Arribem a la conclusió que no fa tant de temps i que diferent que era, fa uns anys i molt a prop nostre.
Cal valorar les coses que tenim!
Moltes gràcies per venir!

EL DIJOUS LLARDER, BOTIFARRA MENJARÉ I D’EXCURSIÓ ANIRÉ!

Els Peons i Cavalls tot caminant, fins a l’arbre dels desitjos han arribat, molt contents ho han celebrat i un bon dinar s’han menjat.
Els Alfils, Torres, Reis i Dames a la muntanya del Cos han pujat i quatre cabanyes en grup han muntat, un cop acabades, un bon jurat les ha ben valorat, al migdia plegats hem dinat i a la tarda molt ràpid s’ha baixat.

Tots ens ho hem passat d’allò més bé, aquí us deixem un petit recull d’imatges.