Volem acollir

El 14 de febrer de 2017 vam celebrar un acte a la nostra biblioteca de l’escola per entendre i empatitzar amb el fenònem històric de les migracions actuals.

Europa viu la crisi migratòria més important des de la II Guerra Mundial amb la guerra de Síria com a principal motiu però no l’únic.

Des de cada cicle s’ha treballat el tema amb diferent profunditat respectant les edat i els moments de cada infant, però amb un mateix objectiu per a tots: entendre que els refugiat el que fan és buscar refugi perquè han de fugir de la situació insostenible que viuen. Fugir és una necessitat, no es tria, és una opció de supervivència.

A Educació Infantil s’ha llegit el conte “Eloisa y los bichos” i a primària hem emès el capítol de l’InfoK sobre el tema dels refugiats i també hem passat un petit fragment de l’emissió de la docusèrie ‘Vides aturades’, protagonitzada per cinc persones refugiades que actualment esperen en un camp de refugiats de Grècia. Seguidament, els alumnes de cicle superior han llegit petits fragments de testimones de refugiats. I per acabar s’ha obert un debat ple de preguntes dels nens que ells mateixos se les contestaven dins d’un ambient de reflexió i crítica social.

Aquest acte s’ha realitzat a moltes més escoles catalanes en aquest mateix dia d’avui. L’objectiu és informar d’aquesta realitat que tant escolten al nostre voltant i no acaben d’entendre prou bé i, alhora, agafar consciència de la situació per tal d’enfortir-los i reaccionar de manera solidària i competent a l’hora d’enfrontar aquest o qualsevol situació crítica que s’aniran trobant a la vida.

acollirCliqueu i podreu veure l’àlbum.