Dia de la Dona

Aquesta setmana a l’escola estem aprofitant el dia internacional de la Dona treballadora per parlar, informar-nos, debatre i reflexionar sobre les discriminacions que encara existeixen i els reptes que queden al davant a l’hora d’aconseguir la igualtat de gènere. Ho hem fet a partir de contes, debats, curtmetratges, la música, etc… als diferents cicles.

Us deixem algunes fotos, textos argumentatius creats pels infants de primària i la llista de cançons de la setmana cantades per dones.

Des de la Biblioteca de l’Escola també volem treballar per la igualtat de gènere i d’oportunitats a través de la literatura infantil, en contraposició a la literatura tradicional, que sovint ha mostrat una visió del món que ha afavorit el sexisme.

Per això, aquesta setmana trobareu una exposició de fons amb moltes novetats en contes i llibres que tenen com a protagonistes dones excepcionals, biografies o relats de noies i dones que han destacat per les seves fites en el moment que van viure i també contes amb protagonistes excepcionals, noies o dones protagonistes, actives i independents, lluny de models tradicionals “femenins” (submissió, bellesa, ingenuïtat, volubilitat, debilitat, etcètera).

Per presentar aquest nou material, el divendres 9 a les 16:45h l’AMPA de l’Escola organitza una Hora del Conte especial i l’actriu Carme Jariod ens explicarà el conte ‘La princesa rebel’ d’Anna Kemp i Sarah Ogilvie. El conte parla de la història de la princesa Elna, que es trobava molt sola al seu castell i esperava que el seu príncep vingués a salvar-la…però com trigava tant, va acabar la paciència i va decidir que s’havia d’espavilar!