Presentació del projecte ‘El pati també és teu: Viu-lo!!!!’

retol-passejada-patiEntre les noves accions que es volen realitzar al nostre centre seguint el lema ‘Transformant la mirada a l’escola’ està el de reformar els espais exteriors, el pati.

Es vol aconseguir que el pati sigui més que una zona on els alumnes puguin descansar entre classes, que sigui un espai educatiu més de l’escola. Un espai on tothom es senti bé, un espai on es donin altres tipus de jocs i s’estableixen relacions diferents, un espai inclusiu i que es pugui obrir a la comunitat educativa i a la ciutadania en general.

Una comissió mixta formada per mestres, PAS, AMPA i famílies ha començat a establir les directrius per elaborar un projecte amb l’objectiu de crear espais on les diferents necessitats dels infants estiguin cobertes. Això vol dir diversificar les propostes de lleure i educatives que es poden dur a terme al pati. Per això cal oferir diferents zones i propostes on tothom es pugui sentir a gust.

La idea de transformar el pati va sorgir el passat mes de juny i és un dels projectes que fa temps estàvem esperant poder portar a terme. El curs passat vam  aconseguir una subvenció de l’Ajuntament i al febrer el projecte que teníem va ser presentat a la crida que va fer la Fundació Jaume Bofill anomenada Hack the school.

Hack the School, espais per aprendre i conviure, és la primera crida del projecte Educació Demà en el que es proposava als centres educatius formar part d’un projecte de redisseny d’un dels seus espais escolars. Les escoles triades comptarien amb assessors experts en arquitectura i disseny, tallers de formació i un kit metodològic específic. A més, les propostes de canvi d’espai que es treballin al llarg de la crida optaran a premis amb dotació econòmica.

La nostra escola va ser una de les trenta seleccionades entre les 176 propostes que es van presentar. A mitjans de febrer dues mestres de l’escola van assistir a la primera formació i des d’aleshores comptem amb l’ajuda d’una dissenyadora industrial que ha entrat a formar part de la comissió.

Una de les primeres accions que hem realitzat ha estat parlar amb els infants perquè ells són el motiu principal per portar a terme aquest projecte. Es va preguntar als infants què pensaven dels diferents espais del pati: les pistes, el porxo, l’espai central de grava, etc. Volíem conèixer de primera mà quins eren els seus usos actuals i que hi trobaven a faltar i que els agradaria fer durant les seves estones d’esbarjo.

Per posar en marxa aquest projecte, a banda dels recursos materials, són molt necessaris els recursos humans. Necessitem més que mai la implicació de tota la comunitat educativa.

Per això us volem convidar a tots i a totes a una passejada pel pati que farem el dimarts 21 de març a les 16:45 h i a aportar les vostres idees al mural que podeu trobar al pati de recollida de primària, a la urna davant de Secretaria i/o a la web de l’escola.

Amb tota la informació recollida durant aquest procés participatiu que tindrà lloc durant el mes de març, definirem les accions a realitzar i començarem a fer d’aquest projecte una realitat: un nou pati.

Us esperem!!!