Tecnologia a l’aula

LA TECNOLOGIA A L’AULA

A la nostra escola tots els nivells compten amb una pissarra digital i/o pantalles de projecció, així com als espais comuns.

informatica-1

Disposem de dues aules d’informàtica àmpliament dotades. Els alumnes de Cicle Superior compten amb Netbooks amb connexió a Internet que els permeten treballar lliurement a l’aula o a altres espais de l’escola, afavorint així els treballs en grup, individuals, de recerca i produccions variades (presentacions, etc.)

Des del Centre de Recursos Pedagògics cada any ens faciliten un paquet de tauletes (Ipad’s) que ens permeten portar a terme projectes audiovisuals i de programació,  com fer més atractives les nostres sessions sobretot als alumnes amb més dificultats (aula d’acollida, treball en petits grups, etc.)

PROJECTES

img_20170118_105832

Projecte Camí Escolar: La percepció del nostre entorn des d’una mirada audiovisual.

En aquest curs els alumnes de 5è estem realitzant un slideshow amb fotografies fetes amb tauletes digitals (Ipad’s) sobre el camins escolars que porten fins a la nostra escola.

Aquest projecte ens ha portat a elaborar una idea des del seu principi:

1. Conèixer quins son els principals camins que porten a l’escola.
  2. Identificar-los.
  3. Escollir-ne un.
  4. Fer el trajecte a peu.
  5. Pensar que és el que volem explicar d’aquest camí.
  6. Fer fotografies amb una tauleta digital (Ipad)
  7. Realitzar el muntatge de les fotografies per elaborar-ne una presentació.

Ben aviat podreu visualitzar el resultat de la feina feta.

Projecte BarcelonaAulaMòbil: Creació d’un curtmetratge de la mà de professionals de l’audiovisual

img_20170201_123151

Els alumnes de 6è particpem en el projecte BcnAulaMobil organitzat per l’Ajuntament de Barcelona i el Col·legi Professional de l’Audioviosual de Catalunya. Estem realitzant curtmetratges amb el tema: La diversitat de gènere i sexual.

Aquest projecte té com a objectius l’alfabetització audiovisual i l’ús responsable de les TIC. Els alumnes fan

Properament penjarem el resultat de la nostra feina quan tinguem els videos acabats!

Anglès digital

Els alumnes de 1r, 2n i 3r, han estat treballant amb App’s en anglès en petits grups. Això els ha permès poder fer un treball individualitzat amb un mitjà molt engrescador com és una tauleta.

Impressió 3D: l’Ateneu de Fabricació de Nou Barris

Amb els alumnes de 5è ens aventurem a visitar l’Ateneu de Fabricació de Nou Barris. Un espai sorprenent obert al públic on una bona col·lecció d’impressores 3D ens esperen per mostrar-nos les múltiples possibilitats d’aquesta nova tecnologia.

__________________________

Projectes anys anteriors:

• Impressió en 3D

Vam participar en el concurs de bones pràctiques TIC amb un projecte molt interessant on la creativitat, la tecnologia i les manualitats anàven de la mà.

• Narracions digitals

Com pots explicar un mite grec sense que soni a avorrit? Els alumnes de 5è ho van tenir clar: Fent una narració digital amb una tauleta amb el programa PuppetEdu.