Objectius Educació Infantil

OBJECTIUS GENERALS DE L’EDUCACIÓ INFANTIL

La finalitat de l’educació infantil és contribuir al desenvolupament global de les nenes i els nens fent especial incidència en les deu capacitats següents:

• Identificar-se com a persona tot sentint seguretat i benestar emocional, coneixent el propi cos, les seves necessitats i possibilitats, els hàbits de salut, i guanyar confiança en la regulació d’un mateix.
  • Ser i actuar d’una manera cada vegada més autònoma, resolent situacions quotidianes amb actitud positiva i superant les dificultats.
  • Sentir que pertany a grups socials diversos, participant-hi activament i utilitzant els hàbits, actituds, rutines i normes pròpies.
  • Aprendre amb i a través dels altres, gaudir de la relació i integrar-se en el grup tot establint relacions afectives positives amb actituds d’empatia i col·laboració i intentant resoldre conflictes de manera pacífica.
  • Observar i experimentar en l’entorn proper amb curiositat i interès, interpretant-lo i fent-se preguntes que impulsin la comprensió del món natural, social, físic i material.
  • Conèixer experiències, històries i símbols de la cultura pròpia del país i de la d’altres companys i companyes, generant actituds de confiança i respecte per les diferències i valorant les relacions socials i afectives que s’hi estableixin.
  • Representar i evocar aspectes de la realitat viscuda, coneguda o imaginada i expressar-los mitjançant les possibilitats simbòliques que els ofereix el joc i altres formes de representació.
  • Comprendre les intencions comunicatives d’altres infants i persones adultes i expressar-se mitjançant la paraula, el gest i el joc.
  • Desenvolupar habilitats de comunicació, expressió, comprensió i representació per mitjà dels llenguatges corporal, verbal, gràfic, musical, audiovisual i plàstic; iniciar el procés d’aprenentatge de la lectura i de l’escriptura, de les habilitats matemàtiques bàsiques i de l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació.
  • Aprendre i gaudir de l’ aprenentatge, pensar i crear, qüestionar-se coses, fer-les ben fetes, plantejar i acceptar la crítica i fer créixer el coneixement d’una manera cada vegada més estructurada.
Objectius més específics de la nostra escola:
  • Desenvolupar en les nenes i els nens la percepció i l’expressió artística, tant a nivell visual i plàstic com musical.
  • Familiaritzar tot/es els alumnes amb les noves tecnologies i fomentar-ne l’ús dins el treball curricular.
  • Ajudar a desenvolupar les competències comunicatives i fomentar l’hàbit lector mitjançant la lectura diària i les biblioteques.
  • Iniciar l’aproximació i l’aprenentatge de la llengua estrangera des de 1r curs i aconseguir el projecte d’innovació presentat recentment.
  • Plantejar l’aprenentatge de les matemàtiques per a la vida diària fomentant-ne el pensament, el raonament i la resolució de problemes i situacions.
  • Reflexionar i vivenciar el desenvolupament d’hàbits saludables i els efectes positius que comporta la realització d’activitat física.
  • Aconseguir una formació humana i ciutadana que suposi saber estar i gaudir de diferents situacions de la vida i una relació positiva amb els altres.
  • Establir i mantenir una relació d’estreta col·laboració amb les famílies i programar activitats que apropin els pares a l’escola (portes obertes, exposicions, xerrades, escola de pares, delegats de classe, famílies col·laboradores…).
  • Fomentar les activitats extraescolars per gaudir del lleure i , per tant, col·laborar activament en les activitats que gestiona l’AMPA.