Presentació 5è i camí escolar.

Som els alumnes de 5è del Cicle superior. Hem canviat d’etapa i hem començat el nou curs, aquest és el nostre primer article al bloc i us parlarem del camí escolar.

Volem recordar com i quan l’escola va iniciar el treballar del camí escolar.

Tot va començar el 2007 ( per cert que és l’any que vàrem néixer nosaltres) , amb el canvi d’ubicació de l’escola, un grup de pares i mares volien fomentar rutes segures i agradables per als nens i les nenes per tal que pugessin anar i tornar caminat de casa a l’escola i al mateix temps afavorir la seva autonomia , els mestres també si van sumar i van començar a estudiar i treballar la possibilitat de crear un camí escola.

Durant aquest temps es van fer diferents actuacions : grups de treball, enquestes als alumnes, concurs de logo…

I finalment el 24 d’octubre del 2014 vam estrenar el camí escolar de l’escola Artur Martorell.

Aquest dia molts pares, mares, avis, àvies, mestres, i tots els nens i nenes de l’escola repartits en grups, vàrem recórrer els camins escolars que havíem dissenyat, durant el camí van anar parant a diferents comerços per explicar el projecte i animar-los a formar-ne part.

Aquells que van acceptar , van col·locar a la porta un adhesiu, que indicava que era un establiment amic i que en cas de necessitat els nens i les nenes podien entrar a demanar ajuda.

Però el projecte no s’havia acabat, ens calia la senyalització del camí.

Estem contents i contentes perquè el camí escolar s’ha ampliat i renovat, una nova escola s’ha incorporat al projecte i l’Ajuntament ha senyalitzat el camí.

Per aquest motiu el 22 de setembre, es va inaugurar el camí escolar. És un camí amic, el primer camí segur perquè els nens i nenes puguin anar a l’escola sols.

Per celebrar la inauguració es van fer un seguit d’activitats. Els alumnes de 5é vam recorre els carrers senyalitzats amb companyia de músics i d’un home amb xanques molt divertit. En arribar al Parc de Can Solei, a l’esplanada de la Pineda, hi havia un escenari i 3 alumnes de 5è i 6è del Lola Anglada, van fer un discurs sobre el camí escolar. Més tard hi havia organitzat un berenar i vam menjar pa amb xocolata.

L’alcaldessa de Badalona, Dolors Sabater, també va participar de la festa i va fer un discurs sobre la importància del camí escolar. Estava tot ple de gent i tothom s’ho va passava genial. Va ser una festa molt alegre i divertida.

Uns dies més tard, va venir la guàrdia urbana a la classe per seguir parlant dels camins segurs.

Cesc, Aniol i Laia.