Sortida 5è a VIU EL PARC, a Sant Jeroni

A finals de gener va venir l’Ariadna, que era una noia que venia a explicar-nos coses sobre una sortida que faríem al març a la Serralada de Marina. Ens va explicar com era la flora i la fauna de la serralada i ens va ensenyar fotos amb un power point que portava. També ens va explicar què havíem de fer per tenir cura de la natura i quins eren els animals més típics de cada Serralada catalana.

Després a classe mateix, vam fer un joc, per grups, que consistia en diferenciar petjades d’animals. Ens va ensenyar dues petjades, una era de gos i l’altra de guineu, i havíem de dir a qui corresponia cadascuna, però cap dels dos grups la va encertar.

També ens va ensenyar diferents tipus de pedres i havíem d’endevinar quina era de pissarra. I per últim havíem de situar en un mapa de Catalunya d’on era típic l’animal que ens deia.

Per acabar ens va regalar un conte a cadascun de nosaltres i ens vam acomiadar.

Fa pocs dies, el 23 de febrer, va arribar el dia en què vam anar a Sant Jeroni a fer unes activitats que tenien preparades. Havíem de passar per tres llocs diferents. La primera que vam fer la vam fer amb una noia i va ser un itinerari pels voltants de Sant Jeroni ensenyant-nos la fauna de la zona, sobretot els pins i vam poder veure que hi havia molta processionària, tant pels arbres com per terra. Anaven totes en filera sense separar-se. Algunes estaven mortes perquè les havien trepitjat. També vam veure atzavares que estan totes malaltes i cada cop en queden menys.

Quan vam acabar l’itinerari vam esmorzar i després vam canviar de monitor i vam fer una activitat sobre la fauna que hi ha per la zona.

Al final de tot ens va tocar l’activitat més divertida que era passejar-nos per una part del jardí de Sant Jeroni que estava plena de jocs dels temps dels nostres besavis fets amb fusta. Allà vam coincidir amb més escoles que també jugaven com nosaltres.

Un cop es va acabar aquesta estona vam anar a dinar a una esplanada i vam poder jugar una mica més però no gaire ja que ens havien preparat un espectacle de música on un senyor tocava amb una guitarra. Vam estar ballant tots junts i va estar molt bé. Després ja vam anar a buscar l’autocar per tornar cap a l’escola.

La veritat és que l’activitat a classe i la sortida van estar molt bé!! Ja veureu les fotos!!

Martí, Pol G., i Max