Coneixem el riu Llobregat al seu curs per Sant Feliu de Llobregat

El divendres 3 de novembre la classe de sisè vam caminar fins al Parc Llobregat on hi havia l’educadora Eva. Des d’aquest punt vam anar al riu Llobregat per estudiar-lo.

En arribar, vam esmorzar tots junts en rotllana. Seguidament, l’Eva ens va donar un quadernet de registre i ens va preguntar quin era l’estat del riu del 1 al 5. Cadascú va fer un pronòstic i la majoria va pensar que estava en mal estat i ho vam anar comprovant amb experiments.

Primer vam utilitzar un termòmetre per veure la temperatura de l’aigua, a continuació comprovem si l’aigua estava neta o bruta mirant la seva transparència. Més tarda, olorem l’aigua i notem que no fa olor. L’Eva ens va deixar un cubilet de plàstic per dipositar els animals que vivien al riu, a partir d’aquesta experiència vam saber quines espècies teníem al riu i que anaven funció de si estava més net o més brut. Després vam posar una pastilla en un pot i vam saber finalment la contaminació que tenia el riu Llobregat.

En acabar caminem fins al Parc Llobregat, ens despedim de l’Eva amb una foto de grup i llencem una bossa de deixalles al contenidor. Arribem a l’escola i alguns alumnes es van canviar la roba perquè van arribar molt bruts de fang.

Ens ha agradat molt l’excursió i hem après una barbaritat!!

Si feu clic aquí podeu veure la galeria de fotos!