Sortida de Cicle Inicial a La Selva de l’Aventura

El dimarts 12 de març amb tot l’alumnat de cicle inicial, primer i segon, vam anar a la Selva de l’Aventura, molt a prop d’Arbúcies i amb vistes al parc natural del Montseny.

Allà hi vam realitzar una activitat anomenada “Camina descalç”, que com el propi nom indica consistia en fer un recorregut d’un 1’5km descalços tot passejant per pedres, troncs, palla, escorça, aigua, ponts, etc. Al final de l’experiència podem dir que va valer la pena i els peus ens van quedar com nous!

També vam activar altres sentits com l’olfacte o l’oïda. En definitiva, ens ho vam passar d’allò més bé!

Fem que el lila sigui el nostre color!

El 8 de març és el “Dia internacional de la dona treballadora” i la nostra escola també participem d’aquesta diada. Al llarg del matí, l’alumnat ha fet diferents activitats amb la finalitat de promoure la reflexió i la conscienciació en la igualtat entre dones i homes. També, ens hem posat uns braçalets lila ja que des de fa anys aquest color és tot un símbol de feminisme.

Sortida Museu Dalí

Ahir l’alumnat de cicle mitjà vam anar al Teatre Museu Dalí, allà unes guies ens van explicar moltes coses sobre en Salvador i les seves obres d’art. Hi havia molta gent però va ser molt interessant!! Al acabar, vam fer una activitat d’animals surrealistes i ens van donar material per poder fer activitats a l’escola!

Després vam anar a dinar i jugar al Parc Bosc, va ser un dia molt complert!

Rua de Carnestoltes a l’Anicet

Bona tarda famílies! Quina setmana més intensa, i quina manera d’acabar-la!! Hem fet una rua pel barri, esperem que hàgiu gaudit tant com nosaltres!! Descanseu i bon cap de setmana llarg, ens trobem el proper dimecres!

Setmana Cultural “El fons marí”

Benvolgudes famílies,
Segurament els/les vostres fills/es ja us han explicat que aquesta darrera setmana hem celebrat la primera setmana cultural de l’escola. Ha estat dedicada al fons marí. Els diferents cicles han estat treballant aquest tema mitjançant activitats com: decoració de l’escola, xerrades de diferents biòlegs,… Llegeix més»

Nadal a l’Anicet

Bones festes des del claustre de l’escola Anicet de Pagès i de Puig.

Enguany s’han preparat diferents activitats les quals l’alumnat ha gaudit moltíssim!! Hem rigut i ens ho hem passat molt bé!! De les 9h a les 11h per cicles hem fet diferents activitats… quina, gimcana, cagatió, etc. A més a més, després de l’esbarjo hem fet el concert de Nadal, el qual ha estat molt especial. I per acabar, els sorteig de la panera!!! Quina sort que ha tingut el guanyador!

Les Miniolimpíades de Cicle Inicial

Aquest divendres 15 de desembre l’alumnat de cicle inicial va gaudir d’una matinal esportiva a l’escola. Malgrat les condicions climatològiques adverses, en forma de tramuntana, tothom va poder participar de totes les activitats. Dividits en 5 grups, els nens i nenes de 1r i 2n van realitzar salts d’alçada i llargada, curses de relleus amb i sense tanques, llançament de javelina i un circuit d’habilitats i equilibri.

Agraïm al Consell Esportiu de l’Alt Empordà que ens vinguessin a organitzar aquesta activitat a l’escola.

Concert Nadal Anicet-ConArte

Avui els grups de 3r i 4t de l’escola ens han fet gaudir de valent amb el concert de Nadal, ha estat molt bonic i ens han fet diferents actuacions perquè tota l’escola i les famílies ho poguéssim veure.

Visca l’orquestra de l’Anicet de Pagès!!

La Fageda d’en Jordà

Avui l’alumnat de 3r i 4t de l’escola Anicet de Pagès hem anat d’excursió a la Garrotxa!!! Hem tingut molt bon dia i ens ho hem passat d’allò més bé! Només d’arribar hem esmorzat a la Fageda d’en Jordà i tot seguit una guia ens ha endinsat al bosc!! Hem après moltes coses… la fageda està a només 550msnm, el terra està ple de pedres volcàniques del volcà Croscat. Després abans de dinar hem visitat la cooperativa de iogurts La Fageda, allà ens han explicat la seva història, ens han ensenyat on pasturen les vaques, hem tocat vedells i ens han regalat un iogurt per menjar de postres!! Ha estat un dia molt complert i divertit!

Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència vers les Dones

Avui, 25 de novembre tota l’educació primària hem llegit una declaració referent al Dia internacional per a l’eliminació de la violència vers les dones. On afirmem ben alt i clar que la lluita contra les violències masclistes és una lluita col·lectiva que necessita de tota la societat. Perquè les violències masclistes no són un fet aïllat ni privat. Perquè les violències masclistes són el principal problema de seguretat pública que té el país. Perquè no són un problema de les dones. Són un problema de tota la societat.

Sortida a les Ruïnes d’Empúries de Cicle Superior

El divendres 17 de novembre, els alumnes de Cicle Superior van visitar les Ruïnes d’Empúries.

La sortida va permetre conèixer de prop com vivien els nostres avantpassats grecs i romans; primer a través d’un taller d’arqueologia on els nens i nenes es varen convertir en petits arqueòlegs excavant una jaciment on varen trobar molts objectes diversos. Posteriorment, vàrem visitar les ruïnes seguint les indicacions del nostre company  Manel Segura.

Al finalitzar la visita, vàrem dinar a la pineda de Sant Martí d’Empúries per després passejar tots junts pel passeig que connecta Sant Martí amb l’Escala.

Sortida de Cicle Inicial a La Vinca

El dijous 2 de novembre l’alumnat de cicle inicial va anar d’excursió a La Vinca, un espai natural situat al poble de Les Escaules.

Allà hi vam fer diverses activitats relacionades amb la naturalesa, les plantes i els animals. El temps no va acompanyar massa però mestres i alumnes s’ho van passar d’allò més bé.

Visita de la Guàrdia Urbana a Cicle Inicial

Aquest mes d’octubre l’alumnat de cicle inicial ha rebut la visita de la guàrdia urbana. El dia 2 va ser l’alumnat de 2n i el dia 30 el de 1r qui va rebre a la policia de Figueres. Amb ells hem realitzat activitats d’educació viària: hem treballat el civisme i com anar pels carrers de la nostra ciutat.

Gràcies per la visita!

Castanyada 2023 a l’Anicet

Enguany, després d’uns quants degut a la pandèmia de la Còvid-19, hem tornat a obrir a la comunitat educativa les portes per poder gaudir totes juntes la festa de la castanyada. Ha sigut molt emotiu!!

Durant el matí hem fet diferents balls i cançons, després hem fet diferents jocs i manualitats!! Us deixem amb un recull de fotografies.

Guàrdia Urbana I5

Avui a la tarda hem rebut la visita de la Judit i en Toni, policies locals de Figueres. Amb ells hem treballat diferents continguts referents a la seguretat viària i, amb l’ajuda del titella Maca, hem après com hem d’actuar correctament al carrer. Moltes gràcies!

I5: Sigues tu, el color carn

Avui ens infants d’i5 hem realitzat l’activitat del color carn, que forma part del programa “Sigues tu” (https://www.siguestu.cat/) de Dipsalut. La Kumba ens ha explicat un conte preciós i després d’un petit joc hem reflexionat sobre quin color és realment el color carn. Hem finalitzat l’activitat creant un pòster amb les mans dels nens i nenes de l’aula utilitzant diferents colors carn. Heu pensat mai quin és realment el color carn?