On som

L’escola AMISTAT està ubicat en un barri de la perifèria de la ciutat de Figueres, capital de l’Alt Empordà, que ha confirmat un important creixement aquests últims anys. El barri, de fet, podríem dir que ha crescut en dues fases: una primera fase a mitjans dels anys 80 i una segona fase a finals dels 90. Durant anys i anys va semblar que havia quedat estancat; se’n parlava molt a nivell de carrer, possibles especulacions, però no s’acabava de concretar ja que estava més a prop del terme municipal de Vilafant i del barri de Les Forques que no de la mateixa ciutat de Figueres. La zona on ara hi ha l’escola Amistat va quedar condicionada per la manca de connectivitat amb la resta de la ciutat. De cop ha fet un canvi espectacular que creix de forma paral·lela a les noves construccions de l’entrada Sud de Figueres. Des de l’ any 2012, el creixement urbanístic ha quedat aturat.

La zona ha passat en poc temps de d’haver-hi un únic Centre d’Infantil i Primària (el Ceip Joaquim Cusí dels anys 70) a haver-hi un Institut (l’IES Olivar Gran), l’escola Amistat que és de dues línies  i l’escola Carme Guasch en barracons. També hi ha un un nou Institut, molt proper, però al terme municipal de Vilafant. Tants centres educatius confirma la vitalitat de la zona i, alhora, les conseqüències del desgavell en quan a planificació, doncs l’escola Amistat està ubicada a l’últim carrer abans de passar a terrenys de l’altre municipi. És a dir, com en d’altres ciutats, els responsables polítics i d’educació, s’han trobat superats pels fets consumats: desmesurat creixement de la població i manca de sòl disponible, la qual cosa ha retardat les construccions i ha desdibuixat alguna distribució més racional.

Hem dit que a la zona de l’escola Amistat hi ha diverses realitats  familiars, que coincideixen en l’època en què van anar-hi a viure i, fins i tot, en el tipus d’habitatge. Els de la primera etapa eren cases unifamiliars (planta més 1) o cases aparellades. Mentre que els de la segona fase són grans edificis, amb molts pisos, que acullen. Existeix també una tercera tipologia d’habitatge, de protecció oficial, agrupat al voltant de la plaça veïna al centre.

Escola Amistat
Comunitat d’Aprenentatge.

Apel·les Mestres 2
17600 Figueres

b7008006@xtec.cat

Com arribar-hi:

Tren: Estació Figueres, connectar amb Bus L2.
Bus: Línia 2