Organització pedagògica centre

ORGANIGRAMA

ESTRUCTURA ORGANITZATIVA PRÒPIA DEL CENTRE

EL CLAUSTRE

´        Consensua i aprova el treball de les comissions de treball.

´        Fa reflexions pedagògiques.

´        Rep formacions puntuals.

´        Dissenya accions que repercuteixen a tota l’escola.

´        Aprova documents oficials del curs.

´        Fa valoracions assídues del funcionament de les accions programades.

L’EQUIP DOCENT D’ETAPA

L’equip docent d’etapa decideix, a inici de cada curs i depenent de les necessitats pedagògiques del moment, el nombre, els membres i les temàtiques de les comissions que es reuniran  en horari d’exclusives.

COMISSIONS DOCENTS DE TREBALL

´        Elaboren documents de línia d’escola per concretar i oferir material de les decisions pedagògiques de claustre proposades en les valoracions i propostes de millora recollides en la memòria del curs anterior.

´        Presenta el material a claustre el qual, un cop aprovat, l’incorporarà a les programacions   i valoracions de cicle que es van elaborant setmanalment, també en horari d’exclusives en les reunions destinades a aquesta feina conjunta.

´        Aquests grups de treball proposen orientacions metodològiques, orientacions d’avaluació i seqüenciació de criteris d’avaluació.

L’EQUIP DOCENT DE CICLE decideix continguts i criteris d’avaluació de cada àrea que es van impartint al llarg del curs.

L’EQUIP DOCENT DEL GRUP CLASSE determina el model de programació de cada grup amb els seus suports. també fan la les rúbriques d’autoavaluació del treball per projectes.

CADA TUTOR/A aplicarà les programacions de cicle fent les adaptacions necessàries segons les circumstàncies concretes del grup i del moment i les interaccions que es produeixen amb els ALUMNES I VOLUNTARIS.

El moment i la forma  de cada acció concreta planificada en el PGA es dissenya en la reunió de COORDINADORES I EQUIP DIRECTIU. Després de la qual, els coordinadors PRESENTEN LES PROPOSTES I RECULLEN APORTACIONS DELS CICLES.

L’EQUIP DIRECTIU va reflexionant i oferint eines a tots els membres implicats per tal que totes aquestes articulacions d’acords reflecteixin, cada vegada amb més claredat, el projecte singular de l’escola.

Finalment es presenta la feina feta a PLENARI a través del qual queda informada i es recullen propostes a estudiar per part DE TOTA LA COMUNITAT EDUCATIVA.  Aquest material romandrà vigent mentre que el claustre no decideixi al contrari en el procés de decisions curriculars de cares al curs vinent.

IMPORTÀNCIA DE LA COMUNICACIÓ

El caràcter assembleari i igualitari repercuteix en les decisions curriculars que es prenen al Centre Escolar. Aquesta estructura s’ha anat creant naturalment you can try this out en la cerca d’una organització que permetés compartir, discutir i decidir (en base als arguments) les decisions curriculars per part del màxim de membres  amb la màxima freqüència possibles.

Tots els documents que no impliquin la preservació del dret a la intimitat,  es publiquen al web de l’escola o es fan públics en cartells a l’escola o en paper imprès. Es fan servir suports digitals (correu electrònic o WhatsApp) per tal que la informació arribi al màxim de persones implicades en el mínim temps possible.