Avaluació

Al nostre centre l’avaluació és un pas més dins l’aprenentatge. Cada alumne reflexiona sobre el procés seguit a partir d’una rúbrica, identifica algun aspecte a millorar i fa un pla de millora individual que revisarà al final del projecte.

EN LA METODOLOGIA DE TREBALL PER PROJECTES les competències bàsiques es van desenvolupant de manera natural, no són situacions creades per a l’aprenentatge d’uns determinats continguts, sinó que són projectes reals, on els problemes que es proposen no són inventats, sinó que tenen una significativitat i funcionalitat. Cada projecte agafa un caire i una dimensió diferent, però les estratègies que es posen en joc a l’hora de desenvolupar-los són gairebé sempre les mateixes. L’avaluació es converteix en una eina de reflexió i millora: allò bàsic no és el resultat final, sinó el procés que s’ha seguit per arribar-hi.

Donem molta importància també a l’avaluació creativa com a una eina per apropar aquest concepte encara massa estereotipat i tancat en un resultat final i donar-li una vessant més creativa, reflexiva i de transformació. El producte final podrà ser expressat en qualsevol dels àmbits treballats i en qualsevol de les seves dimensions. Les diferents comissions docents aportaran els criteris que determinin les activitats de cada àmbit a avaluar en els projectes.