Aula d’Acollida

L’aula d’Acollida. Curs 2017-18

Què és l’Aula d’Acollida?

L’aula d’acollida és un espai on l’alumnat nouvingut assisteix una part del seu horari escolar amb l’objectiu d’adquirir una millor competència lingüística a fi de poder seguir el currículum amb tota normalitat. El recurs de l’Aula d’acollida amb que compta l’escola s’estructura de manera flexible tenint en compte les necessitats dels alumnes.

Metodologia de l’Aula d’Acollida

En aquesta es realitza una atenció i seguiment individualitzat dels alumnes, que permet una atenció emocional i curricular personalitzada, un aprenentatge intensiu de la llengua catalana i proporciona a l’alumne/a nouvingut una atenció adequada a les seves necessitats i progressos relacionals i lingüístics, com a complement del treball del grup classe al qual estigui adscrit.

La metodologia de l’aula d’acollida té en compte l’organització dels aprenentatges de manera globalitzada amb activitats funcionals, el foment del treball cooperatiu i l’establiment de relacions personals positives.

La intervenció que es du a terme a l’Aula d’Acollida està basada amb el joc, com a eix central per millorar les dificultats que el nen presenta, amb la finalitat de generar aprenentatge.

“El joc és una eina imprescindible per captivar al nen, és un recurs de relació que facilita una oportunitat de crear i compartir experiències, ja que captiva al nen i ofereix el plaer de jugar creant un clima de confiança i seguretat en l’alumne” (Nolla i Tapias, 2010).