Comissió de Festes

La Comissió de Festes ja fa uns cursos que ens hem proposat dinamitzar les celebracions que l’AFA organitzem a l’escola: creant nous esdeveniments que poc a poc es van consolidant en el calendari, replantejant les festes que tradicionalment ha organitzat l’AFA i intentant cohesionar els diferents agents que hi intervenen.
Els objectius de la nostra proposta de treball en l’àmbit de les festes els podríem concretar en els següents punts:

• Fomentar la cohesió i la relació entre les famílies en un ambient relaxat i festiu dins el recinte de l’escola. En algunes festes, puntualment obrim la participació al barri o s’organitzen conjuntament amb l’escola, estrenyent així la relació entre el barri i les famílies o entre l’escola i les famílies.
  • Amb les noves activitats que s’han anat incorporant, intentem fomentar el reciclatge i l’intercanvi (des de l’ús de plats i gots reutilitzables en totes les festes, separació de la brossa, mercat de llibres de segona mà per Sant Jordi, participació a l’intercanvi de llibres que organitza la Biblioteca Jaume Fuster, venda d’objectes de segona mà als Encants del Cargol, tallers de decoració del menjador per Nadal, etc).
  • Proposem un calendari de festes que s’amotlli al cicle de l’any (encetem el curs amb un berenar per donar la Benvinguda al nou curs, Nadal, Sant Jordi i festa de cloenda del curs).
  • Potenciar de manera lúdica la pràctica de l’esport i altres habilitats dels nens en els tallers que s’organitzen en el marc d’algunes festes (bàsquet, escacs, tallers de decoració del menjador per Nadal, etc).

Les festes que organitza l’AFA al llarg del curs són:
Setembre/octubre: Festa de Benvinguda al nou curs escolar i de benvinguda als nous P3, coincidint amb l’Assemblea de l’AFA, on es contracta alguna empresa de jocs i les famílies de 6è organitzen el bar.
Nadal: Organització de tallers, juntament amb els monitors/es de temps de migdia, amb la finalitat de decorar el menjador, el gimnàs i l’entrada del c/ St. Cugat pels dies de Nadal i especialment, pel dinar de Nadal que se celebra anualment a l’escola.
Sant Jordi: L’AFA organitza un berenar amb la participació voluntària dels alumnes de 6è per recollir fons per al viatge de fi de curs i la venda de llibres de segona mà després de la festa literària que organitza l’escola. També participem a l’intercanvi de llibres que proposa la Biblioteca Jaume Fuster juntament amb altres centres educatius de la zona Gràcia Nord.
Festa de cloenda del curs: Com per Sant Jordi, l’escola organitza una part de la festa i les famílies de 4t curs n’organitzen una altra part així com un aperitiu per a tots els assistents finançat per l’AFA.

Enguany, les integrants d’aquesta comissió tan festiva la formem l’Eva Mallol, la Bea Ferrer i l’Ariadna Farran.

Podeu posar-vos en contacte amb aquesta comissió a través de ampa@turodelcargol.org