Història

Fins l’any 1961 l’escola del poble estava ubicada a la plaça major. en aquell temps la mateixa plaça era el pati de l’escola.

Una escola de poble que havia acollit fins a uns 40 infants amb un únic mestre vingut de diferents províncies d’Espanya.

L’any 1961, l’ajuntament fa construir un dispensari mèdic i una nova escola a l’entrada del poble.

En aquell moment l’edifici de l’escola tenia una gran aula, un despatx, i el pis per mestr@  Al mig de l’aula hi havia una estufa de llenya i cada dia els nens i nenes portaven un tronc i poder escalfar la classe. Fins l’any 1988 hi havia un sol mestr@. Amb l’increment de població de la Vall, el moviment neorural i també un canvi en l’organització i distribució d’infants a l’escola per part del Departament d’ensenyament l’any 1989 l’escola té dos mestres.

En Toni Balaguer, mestre de l’escola que va arribar el 1985, comença  a formar part del col·lectiu de mestres del Solsonès i ja el 1989  es constitueix la ZER del Solsonès  amb 8 escoles del Solsonès (La Coma, LLadurs, Cambrils, Navès, Sant Climenç, Ardèvol, Vallmanya i Llobera) i una altra de l’Alt Urgell (Escola Ogern). Era una de les ZERs més grans de tot Catalunya i des de Tuixent fins a Vallmanya hi ha 100 km.

A la ZER hi ha uns mestres itinerants que fan les especialitats i suports en les diferents escoles. Fan també de nexe d’unió i d’intercanvi entre les diferents escoles.

L’any 1991 es fa molt palès l’increment de matrícula a l’escola i és en aquest moment on cal fer una ampliació a l’escola, i es construeix un edifici annex.

L’any 1992 s’afegeix un edifici pel menjador i cuina escolar, que no es posa en funcionament fins el 2004.

Són anys molt esplendorosos a la Vall i del curs 1993-1994 fins el curs 2002-2003 l’escola va arribar a tenir fins a 3 grups amb 34 infants.

L’any 1999 s’encimenta una pista poliesportiva  dins el recinte escolar.

El curs 2005-2006 és l’últim curs pel mestre Toni, qui es va estar 20 anys portant la direcció i fent de mestre de l’escola.