IV TROBADA D’ESCOLES VERDES

El divendres 13 d’abril al Centre Cívic Can Roca va tenir lloc la trobada  d’Escoles Verdes de Castelldefels. Gairebé un centenar d’alumnes i professors/es delegades i delegats ambientals de les Escoles Verdes de Castelldefels, es van donar cita a la trobada anual al Centre Cívic Can Roca en aquesta ocasió sota el lema “La Biodiversitat en els nostres centres “.

Aquesta trobada va tenir com a objectiu l’intercanvi d’experiències entre alumnes que tenen responsabilitats i compromisos especials dins dels projectes de l’Escola Verda dels seus respectius centres. Compartir la diversitat que els alumnes han trobat en els seus patis; valorar les propostes per augmentar la biodiversitat en els centres escolars i que els alumnes compartissin la visió del futur de la biodiversitat en els seus centres i com escoles afavorir-des del projecte d’Escola Verda.

En els dies previs a la trobada els participants han hagut de realitzar fotografies dels éssers vius que han trobat en els patis de les seves escoles, tant plantes, com animals. En la sessió es va compartir l’estat de la diversitat en els centres escolars a través d’uns Biodiversiquadres que s’han realitzat amb totes les fotografies presentades.

La segona part de la jornada va estar dedicada a la formació d’equips cooperatius d’alumnes de diferents escoles i edats. A continuació es van crear 4 tallers diferents per millorar la diversitat en els centres escolars:

1. Construcció d’un hotel d’insectes

2. Construcció de caixes-niu

3. Planificació d’un jardí de papallones

4. Construcció de menjadors

La jornada va concloure amb la visita del regidor de Medi Ambient, Ramon Morera (Movem), que va felicitar als escolars pel treball realitzat i els va animar a continuar treballant i estendre el seu esperit de lluita en defensa del medi ambient a Castelldefels i a la resta del planeta.