LA ROBÒTICA A L’ESCOLA

A l’escola els alumnes a partir de cicle superior, a les hores de TAC, han començat a fer robòtica amb el Toni. A través del Scratch programem figures fetes amb Lego Wedo.

Què és el Scratch?

Scratch és un llenguatge de programació creat pel MIT i especialment dissenyat perquè tothom pugui iniciar-se en el món de la programació. Serveix per crear històries interactives, jocs i animacions; a més de facilitar la difusió de les creacions finals amb altres persones a la web.

Què és Lego Wedo?

Lego Wedo és la proposta de Lego education per als més joves. Es poden construir 12 models amb sensors simples i un motor que es connecta a l’ordinador, i programen comportaments amb una eina extremadament simple, fàcil i divertida per iniciar-se en la robòtica.

Què fem a classe?

Quan arribem a classe el  primer que fem és dividir-nos en grups de 2 o 3 persones. Quan ja tenim els grups fets agafem les instruccions, retirem els teclats i comencem a muntar les figures de LEGO.

Una vegada els alumnes han muntat les figures comencen a programar- les amb el scratch a través de l’ordinador perquè es moguin i facin allò que hem programat anteriorment.

Després a l’hora de recollir els alumnes han de desmuntar les figures perquè altres grups puguin tornar a muntar-les.

Aquí podeu veure alguns exemples:

Què en pensen els alumnes d’aquesta experiència?

Els alumnes que treballen amb el Lego Wedo valoren que la robòtica es una cosa nova i molt interessant i els està agradant molt.