La nostra escola és un CENTRE CARDIOPROTEGIT: tenim DEA!

L’Escola Sant Pere i Sant Pau ja és un CENTRE CARDIOPROTEGIT: compta amb un DEA (desfibril·lador extern automàtic) i personal acreditat pel Consell Català de Ressuscitació, per al seu ús eficient.

El passat 30 de novembre, vuit professionals membres de la nostra comunictat educativa, entre docents, PAS, i personal de l’AMPA inclosa, van rebre la formació que els acredita per a l’ús eficient d’un DEA en cas d’incident d’aturada cardiorespiratòria. La formació, òbviament, inclou un SVB de qualitat amb els coneixements necessaris per a la realització d’una RCP (reanimació càrdio-pulmonar), una PLS (posició lateral de seguretat) o una maniobra de Heimlich (desobturació de les vies respiratòries en cas d’ennuegament).

A més, el nostre DEA ja forma part de la base de dades de l’app CardioCity112. Aquesta aplicació per a mòbils és només per a ús responsable i permet de localitzar els DEA’s més propers a la ubicació de l’usuari, saber si aquests són disposables les 24 hores o en horari restringit, i fer una crida als voluntaris més propers al lloc de l’incident acreditats per a l’ús eficient del DEA.