Qui som?

Qui som

La Junta de l’AFA som un grup de pares i mares que dediquem una part del temps de lleure, dels esforços i dels recursos i habilitats personals amb l’objectiu comú de millorar qualitativament el funcionament del centre i l’educació que rep el conjunt d’alumnes del centre educatiu.

Som uns representants dels pares en la comunitat educativa, escoltant a les families per construir una escola millor a Miralcamp entre totes.

Aquest curs 2022-2023 formen la Junta de l’AFA:

Presidenta: Vanesa Berengué
Tresorera: Alicia Vall
Secretari: Mireia Caba
Vocal: Minerva Dalmau
Vocal: Ada Mor
Vocal: Dani Rovira
Vocal: Ester Morera
Vocal: Gemma Civit
Vocal: Cristina Gabarrella

Tots som AMPA

El dret a participar i intervenir amb la presa de decisions que afecten als pares i mares és també una obligació ciutadana. Hem de prendre consciència de les necessitats d’exercir els nostres drets i participar actuant com col·lectiu social. Associar-nos ens brinda l’oportunitat d’intercanviar opinions i experiències, debatre i elaborar propostes, organitzar activitats i funcionar en equip.

L’Associació de families d’alumnes (AFA) és, doncs, una entitat sense ànim de lucre on s’associen tots els pares i mares que tenen fills o filles matriculats a un determinat centre educatiu. L’activitat que desenvolupen els socis té caràcter voluntari i gratuït. L’únic requisit imprescindible es tenir fills escolaritzats al centre. Les Associacions de Families d’Alumnes assumeixen entre altres funcions, les següents finalitats reconegudes en el RD 1533/86:

• Assistir a les families i tutors en tot allò que implica a l’educació dels seus fills i filles.
  • Col·laborar en les activitats educatives dels centres.
  • Promoure la participació dels pares,mares, tutors dels alumnes en la gestió del centre.

Quota dels socis:

Quota anual per família: 30€ . Es pagarà durant el mes d’octubre. Si alguna família necessita facilitats per a fer efectiu el pagament ho pot comunicar al Director de l’Escola o bé a qualsevol membre de l’AFA i es donaran les facilitats que convingui.

Avantatges

A més a més de participar aportant idees i suggeriments, ser soci de l’AFA et permet poder participar en les activitats extraescolars que s’organitzen anualment, i garantir uns descomptes en les sortides o colònies que organitza l’escola.

Organització i funcionament

Des de la Junta de l’AFA sol·licitem i gestionem ajudes i subvencions de diferents institucions.

Actualment col·laboren amb l’AFA: l’Ajuntament de Miralcamp, el Consell Comarcal del Pla d’Urgell, el Departament d’Educació.

També intentem dur a terme activitats complementàries (tant extraescolars com d’esplai) per facilitar conciliar la vida laboral dels pares i mares amb l’horari escolar dels nostres fills.

Convoquem al llarg del curs una reunió extraordinària de l’AFA, l’ Assemblea, per fer partícip a les famílies de l’estat de comptes i de les novetats en relació a l’any anterior. Habitualment coincideix amb la reunió informativa d’inici de curs en què l’escola convoca als pares i mares.

Píndoles familiars