XERRADA: Lolita Bosch

Aquest passat dimecres dia 14 de febrer vàrem tenir l’honor de compartir una tarda amb la Lolita Bosch.

La Lolita és una escriptora i periodista reconeguda, que ha trobat la força per explicar la seva experiència a l’època de l’adolescència. La Lolita va ser víctima del bullying, va patir insults, humiliacions i va sentir la indiferència i el menyspreu. Va haver d’aprendre a ser forta i sofrir en silenci la sensació d’ofec que la martiritzava.

La Lolita va arribar a primera hora de la tarda per compartir una bona estona amb els infants de CS (5è i 6è), els quals van quedar copsats i meravellats gràcies al feeling que la Lolita té amb canalla de la seva edat.

A mitja tarda va arribar el torn de la resta de comunitat educativa, la qual vam poder compartir unes dues hores de xerrada i posterior debat.

Des de l’escola us volem recomanar la lectura del seu llibre “La Ràbia”, una narració emocionant i imprescindible sobre el bullying. Una denúncia d’una realitat execrable i massa sovint silenciada. Llibre que tenim al nostre espai de “Bibliofamílies” de la biblioteca de l’escola.

Motíssimes gràcies Lolita per acceptar la nostra oferta de venir a l’escola sant Jordi de Lleida. Ha estat un plaer compartir la tarda d’un dia tan especial per tu com el 14 de febrer.

Us deixem l’enregistrament de la seva xerrada per si la voleu tornar a escoltar i per si algú no va poder assistir-hi que tingui l’oportunitat d’escoltar-la.

També ens agradaria compartir amb vosaltres un vídeo que hi ha a la xarxa on Tiina Mäkelä directora per a Espanya i Amèrica Llatina del Programa KiVa contra el ‘bullying’, explica com oferir estratègies per identificar, combatre i prevenir el bullying treballant sobre les conductes d’agressors, públic espectador i atenció a les víctimes. Aquest mètode va ser creat en 2007 a proposta del Govern finlandès a la Universitat de Turku per la investigadora Christina Salmivalli.  Avui està present en escoles d’EUA, Regne Unit, Alemanya, Llatinoamèrica, Sud-àfrica i Espanya. Els estudis realitzats en aquests països demostren la seva efectivitat: solament en el primer any d’implantació, KiVa aconsegueix reduir entre un trenta-un cinquanta per cent els casos de bullying. Doctora en Ciències de l’Educació, Makela ofereix les claus per saber si un nen està sofrint ‘assetjament escolar’, així com la millor manera d’intervenir.