RECEPTA DE SABÓ – SISÈ

El Josep Pedrós, que és un mestre saboner, ens va ajudar a fer sabó per vendre per Sant  Jordi.

El vam elaborar amb una recepta que ens va explicar ell.

Ingredients:

-1 l. Oli d’oliva verge.

-125 grs. Sosa càustica

-250 grs. Aigua

– Essències de plantes aromàtiques

Elaboració:

Primer  vam escalfar l’aigua  i  la vam portar a fora de l’escola.

Allí vam ficar la sosa càustica a l’aigua i amb compte la vam remenar perquè el gas que desprenia era tòxic i dolent pels pulmons i et picava el nas.

Una vegada barrejat el vam deixar reposar uns segons i el vam portar a dintre, després vam afegir oli i vam remenar sempre cap a la mateixa direcció durant una bona estona. També després d’olorar les essències vam escollir la que volíem per elaborar el sabó. Algun grup va afegir fulles de les plantes aromàtiques.

Quan la barreja va ser prou espessa la vam posar en uns motlles. Vam esperar uns quants dies a que es quedessin sòlids.

Després vam  posar els sabons a unes bossetes  de plàstic amb unes etiquetes. A la festa  de Sant Jordi  vam vendre uns quants sabons.

Va ser divertit.

Ariadna, Paula G Jan, Aaron