Esterri: 2n dia de colònies

Aquest matí després d’arreglar les habitacions i esmorzar ens hem reunit per parlar del què faríem avui.

Hem anat al Bosc del Gerdar, un bosc ple d’avets, amb algun avellaner i algun roure. És un bosc molt humit, avui amb força neu i amb moltes molses i líquens. Els líquens són una simbiosi d’alga i fong. Hem aprés a mesurar l’alçada dels arbres i també la seva edat.

Hem pogut observar una càmera que s’activa quan passa algun animal o detecta moviment, d’aquesta manera grava o fotografia l’animal que l’ha activat. També hi havia una trampa amb un producte que atreu els animals i així poder enganxar pèls d’animals i poder-los estudiar els científics després.

Caminant hem arribat a un corrent d’aigua o rierol on hem estat en silenci per poder escoltar els diferents sorolls del bosc. Hem escoltat mallerengues com es preguntaven i responien entre elles.

El terra per arribar al riuet relliscava molt i hem tingut algunes caigudes.

Un grup hem posat menjar a les menjadores que hi ha penjades als arbres del voltant de la casa. I sorpresa! Ràpidament han començat a venir ocells.

Aquesta tarda hem fet uns tallers d’identificació de rastres d’animals, així hem aprés a diferenciar les petjades, els pèls, les banyes i fins i tot els excrements.

En acabar el taller temps lliure i dutxes!!!

Eloy, Marc i Marta

1. Cristina i Jordi

Quin dia més intens que heu tingut !
    Aquesta nit segur que dormiu com angelets!

Una forta abraçada i acabeu de gaudir de les colònies ?

2. Ramon i Montse

Quins paisatges mes xulos!!!! Aprofiteu al màxim aquest dies!!! Disfruteu i passeu-ho molt bé!!! Ja ens explicareu tot el que heu après. Pere, la Bruna t’envia una abraçada molt gran.

3. Eli Agusil arnedo

Hola a tod@s!!!
    Hola Íker e Izan Os vemos muy entretenidos seguro q caéis redondos a la cama con la de actividades q hacéis. Aquí se os echa de menos pero nos gusta veros disfrutar. Un beso enorme.
    Eli y Carlos

4. MARISA

Hola a tots i totes ! Quines fotos i quins llocs més xulos!
    Disfruteu molt de la experiència, i ja ens contareu…

Una abraçada per tots i un petó molt fort per la PAULA.

David, Marisa i Carla.

5. Maria Jose Sánchez

Quin paisatges més bonics. Veíem que us ho passeu molt bé.
    Seguiu disfrutant!
    Records Savina, et trobem a faltar!
    Una abraçada a tots.

6. Montse i David

Hola Abel. Hola a tots. Que divertit a la neu!! Us haureu divertit… veiem a les fotos que no teniu temps d’avorrir-vos eh? Biennnnn. Demà raquetes a la neu, com els valents.
    Abel vestit així sembles de Marvel jijiji. Aprofita l’últim dia de neu a tope. Un petó moooolt gran: muakkkk

7. Elies

Elies, que bé que esteu i quentes activitats esteu fent, que divertit i interessant tot, i el munt de coses que aprendreu amb aquestes estades.

La Hachi et trova a faltar molt.

Passat-ho molt bé i gaudeix de totes les activitats que feu.

Un petó molt fort.

8. Pilar

Hola a tots.
    Encantada de ver vuestras fotografías, espero que estéis disfrutando mucho de vuestros compañeros y de todas las actividades que estais haciendo.
    Aqui estamos esperando vuestra vuelta para que nos las expliqueis.
    Molts petons per tots i especialment per Polchas.
    T´estimo.
    Muuuaaaakkkkkk.

9. Ramon i Montse

Quins paisatges més xulos! Disfruteu al màxim . Passeu-ho molt bé. Ja ens explicareu tot el que heu après. Pere, la Bruna t’envia una abraçada molt gran.

10. Pietat Pizarro

Ei! Què bé que us ho esteu passant!! Pol Lorenzo, aprén moltes coses i ja ens ho explicaràs tot, que potser ens serveix per Utxesa!
    Avui és un dia especial, però deixem la celebració pendent per quan tornis a estar per aquí!!
    Una abraçada molt forta de tota la família!! T’estimem molt, guapo!!!
    Família Lorenzo Pizarro