Una nova eina al servei de l’aprenentatge de l’alumnat: CLASSROOM

Classroom LogoEls tutors i les tutores de 5è estem començant a implementar una nova eina de suport a les activitats d’ensenyament aprenentatge de l’alumnat: CLASSROOM.

Per a la implementació d’aquesta nova eina, que més endavant es farà extensiva de manera experimental a la resta del cicle superior, cal la col·laboració de les famílies autoritzant-ne l’ús mitjançant la signatura de la documentació corresponent per tal de donar d’alta a l’alumnat en les plataformes Google App per a l’Educació i Moodle. A l ‘alumnat se li creen les credencials necessàries per poder accedir a aquests serveis. La tutela del bon funcionament i de les bones pràctiques de l’ús de les Tecnologies de l’Aprenentatge i Coneixement (TAC) és una de les fites que s’ha marcat l’escola i per tal d’assolir-la s’han configurat tots els sistemes de control necessaris per monotoritzar l’activitat de l’alumnat.

Els objectius que ens proposem en aquest projecte pilot són:

• Establir i prioritzar les necessitats formatives de l’alumnat de cicle superior en les noves tecnologies per tal de garantir-ne en finalitzar l’etapa:
    • Coneixement de les eines de tractament de texts, full de càlcul i correu electrònic suficient per presentar treballs tant individuals com col·lectius emprant les eines de col·laboració en treball horitzontal de la plataforma Google App.
  • Millorar l’atenció a la diversitat tant en l’alumnat amb altes capacitats, facilitant-li nous recursos i eines, que els permetin ampliar coneixements i estratègies d’aprenentage com en aquell alumnat que precisa sistematitzar alguns aspectes dels objectius didàctics que no hagin estat assolits de manera convenient.
  • Contrastar quines eines s’adeqüen millor als coneixements i capacitats del professorat i a les necessitats de l’alumnat per sistematitzar la introducció de les eines web 2.0 que enriqueixen la tasca docent facilitant-ne la consecució dels objectius tradicionals i els associats a les noves tecnologies.
  • Obtenir informació i generar propostes per aportar al Pla TAC de l’escola des del cicle.
Per qualsevol dubte que podeu tenir no dubteu en posar-vos en contacte amb nosaltres.

L’equip de cicle superior