Projecte “els escacs a l’escola”

Us passem l’article d’una alumna sobre el projecte “Els escacs a l’escola” que hem iniciat aquest curs

ELS ESCACS A L’ESCOLA

Hola,

Sóc la Diana de 5è A, i vaig a fer un comentari sobre els escacs, un joc de pensar molt, que fem al col·legi.

Molts no saben jugar ni coneixen el joc dels escacs, per això, fa poc, vam tenir la idea de portar a conèixer els escacs a l’escola. Una idea molt bona, perquè el joc dels escacs és un joc de pensar molt,

de calcular (per si no s’acaba la partida,qui tingui més punts guanya),i, per si no fos prou, també pots fer amics! Pots fer-te amic tant de el teu rival com de qui t’està ajudant!

A l’escola es ve per aprendre,jugar, passar-s’ho bé i per fer amics, i jugar a escacs és una bona forma de aprendre, jugar(és clar),passar-s’ho bé(també és què hi ha gent què li agrada i gent que no)

I per fer amics.

La directora i els mestres ens van oferir la possibilitat de fer de “mestres” d’escacs (per a qui sabés jugar a escacs i qui no).És clar que, només es podien apuntar per fer de mestres els que sabessin jugar de debò a escacs.

Els “voluntaris” fem torns, com per exemple, us diré els voluntaris de la meva classe:el dilluns li toca a Navil de 5è A, amb algú de una altra classe. Els dimarts, continuen havent dos persones, que em sembla que són l’Albert, de 5è A, , i algú més. Els dimecres no hi ha ningú de la meva classe. Els dijous, em toca a mi i a Manel de 5è A. I, els divendres, els hi toca a Didac, de 5è A, a Sergi, de 5è A i a la Daniela, de 5è A.

Per si us ho esteu preguntant, per jugar a escacs teniu que anar a la biblioteca de l’escola, que allí és on estem, excepte els dies que no es pot jugar per algun motiu, o, quan no es pot entrar a la biblioteca.

Principalment, ensenyem a moure els peons i a col·locar les peces, però, si hi ha algú que ja en sap, podem jugar amb ell i ensenyar-li algun truc. O també, si no ve ningú a jugar, i només estem els voluntaris, podem jugar els voluntaris sols.

Si us agraden els escacs, i ja aneu a la biblioteca per a jugar-hi, us agrairíem que li recomanéssiu als vostres amics venir a jugar a escacs.

Si tenim sort, el curs que ve, suposo què també jugarem a escacs, i, si voleu, i si tenim aquesta sort, també podríeu apuntar-vos! Això si, teniu que saber jugar a escacs.

Si voleu més informació sobre els escacs, només ens ho teniu què preguntar a els voluntaris d’escacs, a, per cert, si voleu jugar aquesta última setmana de col·legi, doneu-vos pressa!

Adéu i fins aviat!

Diana Beortegui Bonfill.