L’avaluació a l’educació primària.

Com és habitual, en acabar el trimestre, us fem arribar un informe on es detallen diferents aspectes de l’evolució i dels aprenentatges de l’alumne/a. Enguany rebreu, a més a més,  un informe de final de curs amb les novetats que responen a les indicacions del Departament d’Ensenyament  en la darrera Ordre d’Avaluació publicada el juny de l’any passat.

Com veureu, els àmbits d’aprenentatge (llengües, matemàtiques, medi, educació física, educació visual i plàstica, religió i educació en valors) es presenten dividits en diferents dimensions que inclouen, de forma global, les competències bàsiques que els alumnes han d’assolir en acabar la seva escolaritat. Aquesta divisió es correspon a l’estructura del nou Currículum de Primària. En aquest informe de final de curs, en els/les alumnes que acabin cicle, també s’avaluen les competències tranversals  (competència digital, competència d’aprendre a aprendre i competència d’autonomia i iniciativa personal) que s’han treballat al llarg del cicle.

Per tal d’avaluar les dimensions hem adoptat la nomenclatura que refereix a la nova Ordre d’Avaluació i que divideix el grau d’assoliment en quatre nivells:

A.E.: Assoliment excel·lent. L’infant s’ha implicat molt en les diferents propostes i activitats. Ha participat activament en el treball individual i en grup. Té un grau elevat d’autonomia i d’habilitats, així com un molt bon ritme d’aprenentatge .

A.N.: Assoliment notable. L’infant participa normalment en les activitats individuals i de grup i s’esforça en el treball de l’aula. Té un bon nivell d’autonomia i d’habilitats i un bon ritme d’aprenentatge.

A.S.: Assoliment satisfactori. L’infant té una actitud adequada tot i tenir algunes petites dificultats per avançar en els aprenentatges. Es valora l’esforç per assolir els objectius proposats i fer avenços en el seu procés d’aprenentatge.

N.A.: No assolit. És una valoració baixa que correspon a una actitud poc positiva a l’hora d’assolir els objectius i progressar en els aprenentatges o que pot ser a conseqüència d’importants dificultats en els aprenentatges. Cal que l’alumne s’adoni de l’esforç que pot fer per millorar els resultats.

Aquest informe inclou, una valoració de cada dimensió i també hi ha una valoració global de cada àrea. De la mateixa manera també quedaran reflectides les mesures de suport emprades per tal d’aconseguir els objectius. Aquestes mesures poden ser adaptacions metodològiques, organitzatives o PI (pla individualitzat).

El Departament d’Ensenyament ha preparat una informació per a les famílies que trobareu clicant aquest enllaç:

info-primaria