Bones pràctiques a l’escola Sant Jordi

bibliopatiEl Departament d’Ensenyament reconeix el treball que s’ha dut a l’escola des del curs 2011-2012 en l’aprofitament pedagògic de la biblioteca durant l’hora de l’esbarjo amb la creació de l’espai “bibliopati”.

Aquesta bona pràctica consisteix en la creació d’un cos de voluntaris de bibliopati, integrat per alumnes de sisè, que vetllen perquè els alumnes que ho desitgen puguin llegir contes i llibres. També són els encarregats de dinamitzars els jocs de pati.

“Durant el curs 2013-2014 aprofitant que l’escola va començar un projecte d’innovació per introduir els escacs en horari lectiu, i veient l’èxit i interès que aquesta activitat suscitava en altres alumnes (ja que ens demanaven que “ells” també volien jugar a escacs), vàrem crear l’activitat de voluntaris d’escacs al bibliopati.

Es va informar l’alumnat de cinquè i sisè de la possibilitat de fer-se voluntaris per ensenyar i/o jugar a escacs a l’hora del pati. La proposta va tenir molt d’èxit i es va fer una distribució dels alumnes voluntaris de dilluns a divendres, seguint el model dels voluntaris de bibliopati, és a dir, cada dia de la setmana tenen accés a la biblioteca els alumnes de diferents nivells, així tenim que:

• Dilluns, dimecres i tres divendres al mes són per als alumnes de 1r, 2n i 3r.
  • Dimarts, dijous i dos divendres al mes són per l’alumnat de 4t, 5è i 6è.

Aquest curs 2014-2015, la coordinadora de biblioteca, va proposar fer una petita formació a alumnes voluntaris de cinquè sobre el programa Epergam. Aquests alumnes voluntaris de préstec tenen les funcions de:

• Fer préstec de llibres als alumnes de Primària a l’hora de l’esbarjo (registre per escrit i al programa Epergam)
  • Ajudar els professors que fan la catalogació de llibres a col·locar-los als prestatges corresponents.
  • Col.laborar en mantenir l’ordre dels llibres a la biblioteca, ensenyant els usuaris on van els llibres i com s’ordenen.

Pel que fa a l’activitat dels “enigmes del bibliopati”, és la comissió de biblioteca qui elabora els enigmes i els va penjant a la cartellera on cada quinze dies es revisa qui els ha encertat. Cal dir que hi ha tres nivells d’enigmes segons el nivell de dificultat”.