Escola Sistèmica

Tothom forma part de diferents sistemes que s’interrelacionen i la comunitat educativa del Sant Esteve és un d’ells.

Totes les persones som importants i imprescindibles:  infants, famílies, mestres, personal administratiu, monitoratge, conserge i equip de neteja.

Formem part de la xarxa d’aquest sistema en el que viatgem  conjuntament acompanyant als autèntics protagonistes de l’escola, les nenes i els nens.

Els infants, el seu context particular, els seus vincles familiars més importants, arriben, a través de l’escola,  a un nou espai de confluència  d’altres sistemes i realitats: altres llengües, cultures, models familiars…

La nostra feina és facilitar la creació d’un context social de benestar a partir del qual els infants descobreixin el plaer i l’interès per :

Aprendre a conviure, compartir, expressar i acceptar desitjos i frustracions, descobrir, experimentar, crear solucions reals davant les dificultats quotidianes, en resum  aprendre a aprendre.

El nostre desig és afavorir un ambient a on els infants puguin construir la seva pròpia identitat, única en relació amb tots els qui comparteix el procés de créixer.

Descobrir i ser partícip de la realitat del món.

Aprendre i créixer amb una mirada àmplia, integrant totes les àrees humanes, emocionals, biològiques i cognitives.

Eduquem des de la mirada inclusiva que acull i accepta a cada alumne amb la seva història, les seves arrels i el seu context familiar a qui sempre és lleial.

Respectem l’ordre i el lloc de cadascú, per tal que es pugui fer la millor tasca; el que pertoca com a alumnat, famílies i professionals de la comunitat educativa.

Treballem amb la il·lusió d’enriquir-nos conjuntament en l’àmbit humà i professional.

Benvinguts i benvingudes a l’escola Sant Esteve !

Clica l’enllaç per accedir al bloc de l’escola sistèmica ” MIRAR AMB BONS ULLS”

Escola Sistèmica