Història

L’escola Sant Esteve es va inaugurar el curs 74 – 75 fruit del creixement de la població escolar del municipi. S’hi va ubicar el cicle superior (cinquè i sisè) de l’escola José Antonio, avui Emili-Carles Tolrà.

Al cap d’un temps es va independitzar, i va acabar sent l’Escola Sant Esteve

El curs 88 es va inaugurar un edifici nou amb quatre aules de parvulari. (P-4 i P-5)

Hi va haver un descens de la natalitat de tal manera que el Sant Esteve tenia aules sobrants i va ser la primera escola de Castellar que va tenir P-3.

Progressivament, va anar augmentant la població de la vila, es va necessitar noves aules i es va anar ampliant el Sant Esteve, quedant distribuït en quatre edificis, el de cicle inicial, edifici central, el d’infantil i el menjador.

Al Sant Esteve s’ha acollit dins de les seves instal·lacions ampliacions de grups d’alumnes. D’aquesta manera es va iniciar la comunitat educativa del Bonavista. També va acollir l’escola de Sant Feliu del Racó que es va haver de tancar per problemes a l’edifici. Amb el temps, es van iniciar les futures comunitats educatives de les escoles Mestre Pla, Joan Blanquer, i El Sol i la Lluna.

El curs 2019-20 es transforma en Institut Escola iniciant el primer curs de l’ESO. Actualment, assumim d’I3 fins a 4t d’ESO.